Sikeres oldal-e a Hotel Pécs?

Mi jelenti a sikert az interneten?

Egy honlap számára az Interneten vajon mi számít sikernek? A legáltalánosabban vett sikermérőnek a látogatószámot tekintik. Ha pörög a számláló, akkor az egy jó honlap, ha nem pörög, akkor meg nem jó.
Ám ha ezt fogadjuk el értékmérőnek, akkor elegendő volna csupa népszerű dologgal megtöltenünk az oldalakat, formás testidomokkal teszem azt, és máris folyamatosan sütkérezhetnénk a sikerben. Felesleges kérdés volna, hogy sikeres-e a szájtunk.

Mitől sikeres a szájt? Látogatók száma, bevétel?

Igen ám, de van, aki a honlap közvetlen bevételére hajt, a kattintás alapú hirdetések - AdSense - dollárt hozó bevételére. És ez az illető azt fogja látni, hogy nem feltétlenül a leglátogatottabb oldalain termelődik a legnagyobb bevétel, sőt nem is azokon az oldalakon a legnagyobb a kattintási hajlandóság!
Nos, aki ezt figyeli, annak a sikert az fogja jelenteni, hogy a látogatók minél nagyobb százaléka fogyassza az oldalán elhelyezett hirdetéseket (CTR) és azoknak minél magasabb legyen az effektív CPM-je. Tehát a siker fokmérője itt maga a pénz.
Vagyis dübörögjön a hirdetés, nyomuljon a PPC.

És akkor még a SEO, a keresőoptimalizálás is jöhet

Megint mások a honlap külalakját, kezelhetőségét vagy a belevarázsolt számítástechnikai bravúrok számát, biztonsági tényezőit méltányolják, míg megint mások a keresőkben elért helyezésre teszik a hangsúlyt, minden mást emögé a teljesítmény mögé sorolva.

Persze még ezeken a szempontokon túl is lelhetünk megközelítéseket! Például a domain értékének növekedését.

Mi a helyzet e téren a Hotel Pécs oldalon?

Mindezt a Hotel Pécs oldalam elemzésekor vetem papírra, amikor megállapítom, hogy egy egyszerű html oldallal is lehet eredményt elérni, az élbolyba kerülni a "hotel Pécs" kifejezésre a keresőkben (nagy multióriások előtt), miközben a látogatók kíváncsiságának kielégítése érdekében a felvitt tartalmat jól egészíti ki a hirdetések sora, amelyek kimagasló CTR-t és CPM-et mutatnak (a saját portálvilágomon belül).

Elégedett vagyok, hiszen 2010-ben Pécs lesz Európa egyik Kulturális Fővárosa, tehát marketing szempontból a domain és a portál értéke növekedésre van ítélve, akár akarom azt, akár nem akarom. Tehát nyitva az út az új aloldalak megnyitásához, a további bevételek realizálásához, a hirdetési hatókör bővítéséhez...

És akkor még az is megtörténhet, hogy a szállodaipar valamelyik nagysága, ha nézi a webet, elszégyelli magát, hogy no, ez a kis magyar izéke pofátlanul itt áll előttünk a keresőkben, meg kéne venni :-)
Vagy a keresőoptimalizálást megoldatni vele!
Mert ez így az ő szempontjából veszteség is - nem csak ciki!
És ekkor, lám, új szempontként az indirekt "bevétel" szintjére jöttünk fel, a kommunikációs politika szintjére, a goodwill világához, amely szintén a siker mértéke.

Kapcsolódő oldal:

Hotel Pécs