Blogkonferencián

Tanulom a blogolást

Ma, Budapesten, a Kodolányi János Főiskolán blogkonferenciát tartottak. Két nappal ezelőtt másodkézből, Jusztinger Brigittától (Alexandra Kiadó) kaptam az e-mail meghívót (ő egy másik kiadótól), s úgy gondolta, hogy engem ez bizonyára érdekelni fog.
Készülvén a Csepeli György pécsi előadását követő beszélgetés moderációjára, kihagyhatatlanná nőtt a szememben ez a blogkonferencia: a kommunikáció nagyjai, tanárai révén bepillantást nyerhetek a blog jelenlegi helyzetébe, elméletébe, kapcsolódásaira pl. a grafika, a nyelvészet, az oktatáspolitika, a tankönyvkiadás irányaiba, s világossá lesznek a blog lehetséges fejlődési irányai is és így tovább...

Csemege előadók a blogról

Úgy gondoltam, hogy a szervezők igazi csemege-előadókat hívnak meg, szikrázni fog a levegő, legyen szó bármiről is.
Ehhez képest lehangoló, ha egy beszélni nem tudó fazon úgy kezdi mondókáját, hogy a téma nem a szakterületem és nem vagyok valami nagy előadó! (És tényleg nem az!)

Ílyen előadót nem szabad egy konferencián szerepeltetni, érett előadó így nem is kezd előadást - nem csoda, hogy a valódi célközönségre, a főiskola hallgatóira rá kellett szólni, ne zajongjanak.
Olyan sem történhetne meg, hogy a meghívott egykori tanítvány felolvassa előadását, előre be is jelentve: - Én most felolvasom, ti pedig jól meg fogjátok hallgatni!

Erre tömeges távozás volt a "felelet", ekkor magam is kijöttem.
Persze, kitűnő előadásokat is hallottam, ilyen volt teszem azt Szűts Zoltán ("Ki a szerző? Irjuk a blogomat") vagy Bódi Zoltán nyelvészetet, műfaji sajátosságokat taglaló előadása.

Érdekes dillemák is felvetődtek: vajon a kevés olvasót vonzzó blogoknak van-e értelme?
Globális vagy lokális hatású-e a blog? Tényleg napi 3000-4000 látogató felett lesz rentábilis egy blog írása-szerkesztése Magyarországon?

blogkonferencia-budapesten.JPG

 A blog ide is, oda is belepasszol

Blog és hiány

De számomra az igazi érték akkor áll elő, ha a hiányokat veszem számba, ha azt vizsgálom, miről nem volt szó! (Ez nem lebecsülése a konferenciának, hiszen a nélkül nem tudnám számba venni ezeket az izgalmas hiányokat.)

Nem került képbe a blogot író ember, a motívációi, a szándékai. Nem került szóba az internet, a blog "visszahatása" az emberre. Nem volt szó a hálózati társadalomról, annak sajátosságairól, a hagyományos világ és a hálózati világ különbségeiről, harcáról.
Statikus tér helyett a mozgásban lévő térről, a kísérletekről, a cégblogokról, a közösségformálás és formálódás kánonjáról, hatásairól. Kiüresedésről és gazdagodásról.
A cégblog, mint a gazdaság általában - miért hiányzik a humán értelmiség repertoárjából? Miért izgalmasabb Nyelvész Józsi egyetlen f.sz vagy p.csa szitokszava, mint teszem azt a Kamarablog?

A jegyzetek

Az ebédszünetben bementem a főiskola Jegyzetboltjába. Megkérdeztem a kedves eladónőt, hogy kommunikáció címszó alatt melyik könyvet olvassák leginkább a diákok? Vagy tucatnyi könyvet tett elém, mindegyikről volt néhány jó szava, és sajnálta, hogy most nem tudja a teljes kínálatot elém tenni, de a honlapjukról majd továbbiakból is válogathatok.
A kedves hölgy befért volna az előadók közé. Nem mondom, hogy nagy üzletet csinált velem, de két könyvet megvettem. Megtelt velük a táskám.

***

A blogról sok minden: BLOG

Címkék: blog