Mobilgeddon

Google keresőoptimalizálás: mobilra hangolva

Lázban ég az internetes világ. Kialvatlan szemű programozók, bóbiskoló online marketingesek, ideges SEO-k - vagyis leharcolt "kockák", keresőoptimalizálásban érdekelt szakemberek jellemzik most a világot! :-) -írtam jegyzetembe.
És ebben az esetben tényleg az egész világról beszélhettünk, hiszen a Google az egész glóbuszon egyszerre, 2015 április 21-én vezette be a mobil keresések új algoritmusát! A következmény: mobilgeddon.

A keresésre adott válaszok eddig is másképpen jelentek meg mobilon, tableten és asztali gépen. És itt nem a formára gondolok, hanem a tartalomra!
Elegendő beütnünk a mobilunkba például azt, hogy autószerviz, s pillanatok alatt megtudjuk, hogy hány kilométerre vannak tőlünk szervizek, milyen értékelést kaptak a korábbi ügyfeleiktől és egyetlen érintéssel a képernyőn máris felhívhatjuk a kiválasztott autószervizt.

Ráadásul a kapott eredmény attól függ, hogy hol vagyunk éppen, tehát a Budapesten lerobbant autó tulajdonosának nem a pécsi szervizek fognak megjelenni a képernyőn és viszont. Térképpel is találkozni fogunk, amelynek segítségével, a mobilba épített GPS segítségével könnyen a megcélzott szervizbe navigálhatjuk köhögő gépjárművünket.

Asztali gépen (mármint az asztali gép monitorjára célzott SERP-ben, vagyis keresőtáblán) ilyen nincs, ott a keresőszó beütésére először az AdWords hirdetések, aztán általában az első három organikus találat, majd néhány "térképes" találat következik. Ezt aztán ismét az organikus találatok követik.

A mobil algoritmus váltás nem ezekben a tulajdonságokban hozott változást.

Mi fog történni a keresőoptimalizálásban (SEO-ban)?

Mobilon nem olyan a megjelenítés, mint asztali gépen
Mibilon is SEO-zott a honlapunk

De itt most érdemes visszapillantanunk a "régi szép időkre", amikor a cégnek, intézménynek, személynek elegendő volt egy szép html alapon működő honlap és azzal máris elérhetővé tette magát az egész világon. Az a honlap úgy, ahogy volt, megjelent a képernyőkön (volt idő, amikor 640 x 480 pixel nagyságban, pontosabban kicsinységben), majd belegyömöszölődött a mobilok képernyőjébe is.

Majd megjelentek a különböző technikai megoldások révén a mobil kisebb képernyőjén is élvezhető tartalom tükrözések.
Aki a mobilján beüti: nol.hu meglepve tapasztalhatja, hogy azon m.nol.hu feliratot fog látni és a tartalom nem a NOL asztali változatának kicsinyített mása lesz (tehát nem egy zsúfolt, értelmezhetetlen mikrovilág), hanem egy könnyen kezelhető, világosan átlátható felület.

És elérkeztünk a napjainkban is zajló mobilgeddonig.

Az új algoritmus azt célozza, hogy az egyre nagyobb hányadban mobilon történő keresésekre adott válaszok ne csak a relevanciát, hanem a fogyasztói élményt is szolgálják mobilra szabottságukkal.
Vagyis a nem mobilbarát honlapok a mobilos keresőben hátrébb sorolódnak!
Márpedig ez kemény üzleti, eszmei kárral járhat a honlapot üzemeltetők számára. Ezért volt az igyekezet a bejelentést követő két hónapnyi időszakban, ezért volt vörös, kialvatlan a keresőoptimalizálás szakembereinek szeme.

Ha érdekli, hogy az Ön vagy az Ön cégének (esetleg a konkurensének a ) honlapja keresőbarát-e, itt ellenőrizheti:
> Mobilbarát teszt a Googletól

A keresőoptimalizálás alapjairól itt tájékozódhat: keresőoptimalizálás