Online patika - mert a fejlődés megkívánja

Patika tisztaság

Csillogó-villogó üvegfelületek. Fény két marokkal. Korszerűség: beléptető rendszer, komputerek.
Mosolygó arcok, készséges arckifejezések.
Mindez természetes, főleg a patika tisztaság – hiszen patikában vagyunk.

SIPO patikák Pécsett és Budapesten
Egy SIPO-patika


Az embernek a patika vagy a gyógyszertár szóról valamiféle elegáns raktár féleség jut eszébe. Ahogy a második kifejezés értelmezi is: gyógyszerek tára. Képzeletünkben szép és okos, mondhatni szimpatikus patikus, férfi vagy nő ugrik a szemünk elé hófehér munkaköpenyben.
Másfelől a reklámszöveg jut eszünkbe, amit esténként beledarálnak az arcunkba, amit unos-untalan hallhatunk televízióban és rádióban: kérdezze meg kezelő orvosát vagy gyógyszerészét.
Vajon hány magyarnak van gyógyszerésze?

Ám online marketinges megközelítésben a patika ennél jóval több.
Nézzünk rá például a SIPO-Patikák láncára, patikáira Pécsett és Budapesten.
Egységes cégarculat jellemzi – v.ö. Corporate Design – amely a weben is megjelenik. Merthogy online is elérhető, ha egy patika XXI. századi gyógyszertár.
És akkor nem csak gyógyszerek, hanem az egészségmegőrzés és a szépségápolás szerei is megtalálhatók a kínálatában, de nem csak közgazdasági megfontolásból!

Patika küldetés

Az egyszerű, gyógyszert kiváltani akaró polgár értelemszerűen arra nem gondol, hogy egy patikának vagy hálózatnak kidolgozott küldetése, krédója volna. Pedig nem csak arról van szó, hogy a patika beszerzi és árusítja a gyógyszereket, a lakosság meg fizessen érte, lehetőleg minél többet, s ha esetleg érdeklődne valaki a mellékhatásokról, annak megmondják a tutit.
Ehhez persze tudnunk kell, hogy például a SIPO-Patikák deklarált Küldetése ilyen sorokat tartalmaz:

“Felelősséggel tartozunk a többgenerációs tapasztalat megőrzéséért, a helyi közösség egészségtudatos életvitelének fejlesztéséért, a természeti környezetünk védelméért, vagyis a SIPO életmód következetes képviseletéért.”

Ebből az egyetlen mondatból számtalan dolog kiolvasható. Például a társadalmi felelősségvállalás. A SIPO a tágabban vett társadalom része, amelynek tagjai egészséges életviteléért, sőt annak fejlesztéséért felelősséget vállal.
És vessünk egy pillantást a webmegjelenés title elemére: SIPO Online Patika - Webáruház és Egészségügyi Portál. A címben sűrítve mindaz, ami huszonegyedik századivá tesz egy patikát.
És amikor gondolatban már itt járunk, akkor már nagyon messzire jutottunk attól a kezdeti előítéletünktől, hogy egy patika csupán a gyógyszerek tára!

***
Az egészségügy témájához kapcsolódó bejegyzések, portálok:

Nem fog fájni: a teljesítményrés

Fogorvosi marketing