Egészséges erotika a reklámban

erotika.JPG

Azt írja a szakirodalom reklám és erotika kapcsolatáról

 

"Az okos szónál jobb eredményt lehet elérni
> csinos lányokkal, aranyos kisgyerekekkel, kedves állatokkal
> könnyfacsaró helyzetekkel, szívhez szóló banalitásokkal, megindító jelzőkkel
> gyönyörű tájakkal, a kedves dallamokkal
> apró gesztusok felkínálásával."
Sas István Reklám és pszichológia a webkorszakban - Upgrade 3.0 - c. könyvének 2012-es kiadás, 279. oldal.

És tényleg ezt tapasztalom! Ma már semmit sem adnak erotika nélkül - csinos lányok, macho férfiak biodíszletére alapozott már számtalan reklámüzenet, ilyen a modern, vagy legalábbis a modernnek, hatékonynak gondolt marketing világa.

Politikai hírekre specializálódott újságot szemlélek online, de szabadon fungáló nőket is kínálnak, persze kulturált formában, társkeresés címszó alatt, mélyen targetálva a nememre, a lakhelyemre - nem számít, hogy párkapcsolatban élek, ez a marketing célzásból itt most kimaradt.

(Gyanakodva gondolok arra, hogy amikor a feleségem hajlik a laptopja fölé, akkor izmosabb, okosabb pasast kínálnak-e neki, dekoratívabbat, gazdagabbat, mint magam volnék?!)

Ám azonnal eszembe jut David Ogilvy intelme is, aki a Reklámról c. könyvében szép szavakkal ecseteli a cég-cég reklám ismérveit, benne azt is, hogy aki olajfúró toronyhoz keres csövet, azt abban a szent pillanatban nem érdeklik a nők, annak egy szépen kimunkált csődarab többet jelent a legszebb női lábnál - vagyis aligha lehet abszolút értelemben elfogadni a "csinos lányokkal jobban lehet mindent eladni" kitételt!

A reklám-erotika határai

Akkor hát mit tegyünk? Hol van a határ? Mi lehet az egészséges erotika mércéje a reklámjainkban?
Meggyőződésem szerint a szerves kapcsolódás az érték mértéke.

erotika-noknak-reklam.jpg

Szeretettel a női olvasóknak

Ha mondjuk kanapét kínál az ügyfelünk, annyit bátran megengedhetünk magunknak, hogy egy új, kényelmes kanapén még a kedvesünk átölelése is nagyobb élvezet - persze ennél nem nagyon mehetünk tovább, mert a vásárlót a huzat minősége és persze a szín meg az ár jobban fogja érdekelni.
A kandalló pattogó tüze is egy pohár vörös borra és egy forró csókra csábíthatja a szövegírót, de ennél a pontnál már érdemes megállni és inkább a kandallót gyártó nagyszerű kandallóbetétjeinek tulajdonságaira térni át.

A keresőoptimalizálás pedig annyira komoly dolog, hogy abban meg egyáltalán nincs helye erotikának! :-)

Fogalommagyarázat: az erotika

Az erotika az emberi szexualitással és szexuális vonzerõvel kapcsolatos művészeti, irodalmi vagy egyéb kreatív kifejezések összességét jelenti. Az erotikus tartalmak, művek általában az érzékiségre, a szexuális vágyra és az intim kapcsolatokra fókuszálnak.

Az erotika fogalma kulturális és időbeli változásokon ment keresztül. A különböző társadalmakban és időszakokban eltérően értelmezték és reprezentálták. Az erotika lehet társadalmilag elfogadott vagy tabunak számító, de általában a szexuális késztetésekre, a vágyra és az intim kapcsolatokra való nyitottságot vagy érdeklődést jelenti.

Az erotikus tartalmak sokféle formában jelenhetnek meg, például irodalomban, képzőművészetben, szobrászatban, filmművészetben, zenei videókban vagy az interneten terjedő tartalmakban. Az erotikus művészet, irodalom és más kifejezésmódok általában az emberi testet, az intimitást és a szexuális aktust ábrázolják vagy feldolgozzák, néha explicit módon, más esetekben finomabban vagy szimbolikusan.

Fontos megjegyezni, hogy az erotikus tartalmak és művek nem azonosak a pornográfiával. Míg az erotikus tartalmak célja az intimitás, az érzékiség és a vágy felkeltése, a pornográfia elsősorban a szexuális aktusok bemutatására fókuszál a szexuális izgalmat keltő vagy explicit módon.

Az erotikát gyakran értékelik az esztétikai és érzelmi dimenziói miatt, és sokan szexuális örömszerzésre és az emberi test szépségének ünneplésére. Az erotikus művészet és kreatív tartalmak egy sokszínű és gazdag területet képeznek, amely az emberi szexualitás, vágy és intimitás felfedezésére és kifejezésére szolgál.

***

Reklám - erotikán túli ötletek: