Pécs Expo, Pécs Info - miért nem vagyok ott?

A Bognár Stúdió és a Jóljárok.hu Magazin régi fejléce
Régi fejlécek: Bognár Stúdió; Jóljárok Magazin

A papír alapú marketing öröksége

Ha nagyon messziről kezdem: amikor 2002 körül elhatároztam, hogy a vállalkozásom és a kínálatom súlypontját "áthelyezem" az Internetre, minden létező hibát elkövettem, amit elkövethet egy, a papír alapú gondolkozással megvert marketinges! Még a Pécs Infó kiállításon is részt vettem.

Látszólag nem történt semmi hiba.
Egységes cégarculat, a Jóljárok.hu portál beindítása körül a felhajtás: prospektus, újsághirdetés, kártyanaptár, plakát, szórólap, névjegykártya, levélpapír, rádióreklám, csinos kolleganő - azaz minden elképzelhető eszköz a marketing-mixben :-) és még persze a Pécs INFO kiállítás is.

A Jóljárok.hu Magazin archívumából: kiállításon a Pécs Infón
Kiállítunk a Pécs Infón

Marketinges tanulópénz

Nos, szép summát fizettem ki tanulópénznek.
Mert mindezeken felül százezerbe került a Jóljárok.hu nevének és színvilágának levédetése, gondoltam - kiállításra nem mehet az ember balkézről szerzett programokkal sem és így tovább!
Hiába segítettek olyan "régi motorosok", mint a Kamarától Falus Gergely, vagy az egykori "forródrótos" Mórocz Imre - az a kiállítás nekem nem nagyon jött össze. (Nem rajtuk múlt).

Pécs Infó

Pedig akkor még olyan neves előadókkal spékelték meg a Pécs Infót, hogy nyugodtan mondhatom: ott volt az ország szakmai elitje, külön vonzást jelentve az érdeklődő polgároknak és szakembereknek! Tavalyelőtt és tavaly is volt Internetes szakmai nap, a Netmester fáradhatatlan ügybuzgalmának köszönhetően - de az idén semmi ilyesminek a nyomát a neten nem találtam. Így nemhogy kiállítóként, de látogatóként sem mentem ki.

Hol maradt a szakma?

Nemeskéri Imre barátom fel is hívott onnan (kiállít): - Hogy a bánatban nem vagy itt, szakmabelinek se híre, se hamva - mi van már?
Hát ez van.
Íme egy kép tavalyról: előadást tartok a blogról. Az előadásom vázlata is megvan: Blogsuli (előadásvázlat)

Summa summárum: a neten ügyködő számára a reklám igazi terepe is a net, nyomós indok kell a kiállításon való részvételhez. Most pedig nyomós érvről nem tudok. A hajdani sajtóreklám a web-szolgáltatásról, kidobott pénz volt? Nagyjából igen... (Szakmai, vagy net-tel foglalkozó lapban viszont másmilyen kellett volna.)

Sajtóhirdetés. Elfuserált reklám.

A Jóljárok.hu Magazin most: Magazin hírek