A Golden Blog 2007, mint taktikai mező
Golden Blog titkosan
(Titkos bejegyzés) A Golden Blog 2007 versenyébe nem kevés hezitálás után neveztem be. Ráadásul nem is egy bloggal. Jómagam ennek a blognak, vagy a weben sok szempontból valóban méregerős BLOG * El Lobo - A farkas gerillamarketing és komplex blognak adtam némi esélyt.
De mégsem ezek, hanem a freeblogon elhelyezett Gerillamarketing blogom jutott, az Üzleti blog kategóriában, az első tízbe. Ha elemzem ennek a blognak a helyzetét, akkor a következő következtetéseket vonhatom le:
Hátrányok:
- A Gerillamarketing blog a Freeblog nevű szolgáltató felületén helyezkedik el, de nem igazán integrálódott abban. Azaz más szolgáltatóknál elhelyezett blogjaimhoz képest ( mint pl. El Lobo a Nolblogon vagy a Blogteren) kevés a rámutató link, kevéssé kapcsolódik az ott írt más blogokhoz, kivéve Myrtille kiváló Sörkertjét, azaz tipikus szatelit blog.
- Megformáltsága nem olyan gondos, mint a két centrális blogomé, bár ez - kész sémára épülő blognál - nem meghatározó. (Meg a tartalomhoz képest sem az, de ettől a tény még tény marad.)
- A szolgáltató láthatóan "nem fedezte fel" ott elhelyezett blogom, sohasem volt címlapon. Ezekből eredően 1) A freeblogos népesség "szavazási hajlandósága" csekély lesz, miközben a kategóriában szereplő versenytársak a kimunkált centrális blogjukkal vannak jelen a versenyen, nagy számú "hívet, udvarlót" tudva maguk mögött, élvezve a "guru" minősítést, amelytől sokan hasra is esnek (ez itt nem "leszólás", csupán elemzek). Nekem "udvarlóim" nincsenek, hanem társaim vannak, akiknél olykor én írok vendégbloggerként (pl. Myrtille Sörkertje, Balla D. Blogarléce), olykor ők nálam (pl. Morvax).
2) Míg a "guruk" egymást támogatják, növelve egymás hírnevét és linkerejét, addig én abban a körben nem vagyok jelen, magamra vagyok utalva, a magam erejére. (Ha rövid a kardod, toldd meg egy lépéssel!)
3) A "pécsiségem" hátrány. Én vagyok "a vidéki versenyző", miközben az Internet-penetráció olyan, amilyen. Ha Pécsről írok, akkor általában nagy süket csönd telepszik a blogjaimra, finoman fogalmazva is: Pécs nem egy bloggerközpont, óriási bloggertömegekkel, poszt- és hozzászólás cunamikkal.
Előnyök:
- Az előbbiek miatt nem lehetek elbizakodott és nem is vagyok az.
- Rám nem mondhatják, hogy a külföldi blogokban olvasott cuccot kenem a blogomba, hiszen a saját gondolataim, megfigyeléseim lenyomata látszik ott.
- Stilisztikai erőben sikerrel vehetem fel a versenyt bárkivel, (és szorgalmas is vagyok).
- Azért a közösségi terekben eltöltött idő, a megnyert Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny, a Blogsuli sorozat, a Párthonlapok elemzése sorozat, a vezérblogom írásai valamennyi hírnevet mégiscsak hoztak.
- Legfőbb fegyverem a kreativitásom lehet. Most bevetem a "FÓKUSZÁLÁST" és a speciálisan erre az alkalomra kitalált "Cs. Elemér akciót".
El Lobo - A farkas - keresőmarketing szakértő