Keresőoptimalizálás a Hotel Pécs kifejezésre

Pécsi hotelre keresve a weben bejön a fél ország

Aligha nevezhetjük keresőoptimalizálásnak vagy keresőmarketingnek azt a jelenséget, amelyet Pécsett tapasztalunk! - írtam 2007-ben. Bizonyos értelemben a jelenség egy része ma, 2022-ben is tapasztalható.
A dolog veleje: a nagy adatbázisokban való szereplés következményeként (amelyért persze szépen fizetnek a hotelek, szállodák és más szállások tulajdonosai) a keresőkben előzékenyen a saját honlapjaik elé vezetik ezeket a giga-gyűjteményeket!

Ami változott a Hotel Pécs kereső kifejezésre

Jön ám csőstől a Hotel Pécs kifejezésre minden rendű és rangú hotel szerte az országból, de ez sem számít! - panaszoltam a bejegyzés eredetijének írásakor.
Erről korábban itt: Hotel Pécs - érdekes fejlemények a keresőkben
Néhány hoteltulajdonos azonban résen van, a saját honlapját nem hagyja megveretni, pláne nem úgy, hogy még fizessen is érte!

Ma már olyan tolongás-tülekedés tapasztalható a Hotel Pécs kifejezésre, hogy az ember csak bámul. Talán nincsen is olyan valamirevaló oldala az országnak vagy Pécsnek, amelyben ne lenne pécsi hotel-kínáló.
(Érdekes, hogy a Hotel Szeged kifejezésre az első 20 találatban nem találunk "idegent", azaz más városban lévő, nem odaillő szállodanevet, de Debrecen máris nem ilyen szerencsés, igaz, csak a huszas lista végén tűnnek fel az "idegenek"!)
De még csak most jön a java, az új szállodák, hotelek, motelek építésének láza, hogy 2010-ben, amikor Pécs lesz Európa Kulturális Fővárosa, lehessen majd hol fogadni a világ minden tájáról ide látogató vendégeket. Nos, ez az az ok, amiért a pécsi szállodák hiperaktívan keresik a helyüket a weben is!
Vajon jól?

A saját honlap előnyei

Tudnunk kell, hogy a keresőben elért találatok az adott web-helyet erősítik, s így, ha az nem a miénk, hanem pl. egy giga-adatbáziséi, akkor tovább növeljük a keresőben meglévő előnyüket.
A saját honlapnak számos előnye van: párbeszéd a potenciális ügyféllel, kérdőív, érdeklődési lehetőség, rendelés és sorolhatnám tovább.
Technikai értelemben például akár percenként is feltehetjük az aktualitásokat. A saját honlap esetében nem a honlaphoz igazodunk (mármint a készen kapott lehetőséghez), hanem a honlapot alakítjuk az igényeinkhez! (Kérdőív, video stb.)
Aki a saját honlapra jön, azt, ha ügyesek vagyunk, már nem engedjük át a konkurenciához. (Ugyanis a saját honlapon nem másik százzal, csupán önmagunkkal versenyzünk!)

-------

Korábbi írásom a hotel honlapokkal kapcsolatban:
Rekettye Gábor - Kisvállalati marketing c. könyvét olvasom

Egy mikro-ajánló website, amellyel hatékonyan támogatok egyedi hotel honlapokat:
Hotel Pécs

És még egy kicsiny, gyors, de hatékony lehetőség:
Hotel, szállás, szálloda, apartman, motel

Mert ne feledjük el, a kis helyi szállodáknak a neten a nemzetközi hotelláncokkal is meg kell küzdeniök. Ilyenkor minden tudásunkra, minden erőforrásunkra szükségünk lehet!