Visszacsatolás: seo spam
A spam-et ne egy önjelölt "Google Jakab" határozza meg
A valóság néha cudarul megbüntet minket, ha indulat vezeti az ujjunk a klaviatúrán. A minap egy kedves blogger szörnyű bűnömként írta le a blogjában, hogy a Keresőoptimalizálás a Hotel Pécs kifejezésre c. bejegyzésem "bement" a Google első húsz találata közé (a Hotel Pécs kifejezésre), s így spam találattal (nem a keresőkifejezéshez illő találattal) terhelem az Internetet. Nos, közben egy, eme "szemét" elleni bejegyzés is szemét lett, még meg is előzött a bejegyzés!
Hiába na, igaza van egy pályatársunknak a keresőoptimalizálás iparágából: egy erős blog egyetlen bejegyzése is okozhat nem várt eredményt. Mondhatnánk, olyan az, mint a Toldiban a malomkő: ki tudja hol áll meg?!
Upgrade: tényrögzítések, elnevezések
1) A több adatbázisban szereplés következményeként az a helyzet állhat elő, hogy egy szálloda 6 helyet foglal el az első 20-ból. (Pl. Hotel Harkány beütésre). Ez lényegét tekintve ugyanolyan jelenség, mint az osztagtámadás. Csak itt pénzért történik mindez, nem úgy, mint a blogvilágban. (Elegáns típusú osztagtámadás?)
2) Arra a jelenségre is elnevezést kell majd kitalálni, amikor az adatbázisok idegen települések szállodáit viszik - az adott település nevének beütésére - az adott helység hoteljei elé! (Bázis szemét?)
3) Átlagban 1000 képernyőn kell megjelennie egy szöveges hirdetésnek (Ads hirdetés) ahhoz, hogy egyszer rákattintsanak. Mégsem mondjuk, hogy ez az Internet szükségtelen leterhelése, pedig itt 99,9%-os a "fölös" megjelenés. (Ám ha nevet kell adnunk neki, legyen ez - visszatükrözve az elegáns milliárdokat, amely erre a piaci szegmensre jellemző - cilinderes vagy frakkos spam.)
4) Ezer kattintás szöveges hirdetésre nagyjából 23 ezer forintba kerül (a reklámügynökségnek kifizetendő díj nélkül). Ebből nem lehet arra a következtetésre jutni, hogy nem érdemes a honlapot optimalizálni! Ugyanis annak nem fix ára van, szájttól, megrendelőtől, a megrendelő versenytársainak keresőkben elfoglalt poziciójától stb. függ. Tehát többször (több kampány x ) 23 ezer forint nem lesz egy képletben több vagy kevesebb mint X forint, amely általánosan nem meghatározható.
Továbbá:
- a) elemezni kell, hogy a látogatók megoszlására a kampány milyen hatással lesz (keresőkből érkezők - visszatérők - direkt kattintók; realizált megrendelők).
- b) ami egy multinacionális cégnek "bagó" pénz, az egy kicsiny szállodának vagyon. Egyebek mellett ezért nem lehet ugyanazt a receptúrát adni minden piaci szereplőnek. (V.ö. pl. Trout-Ries a piacvezető ill. a gerillacégekről leírt jellemzését). Ezért egy olyan számsor, amely a piac "birtoklásának" százalékát adja meg területi alapon - nem jelent túl sokat, önmagában nem értelmezhető.
- c) a szöveges hirdetések árusítói promóciós anyagaikban feltüntetik, hány linket kap az ügyfél. Arról nem beszélnek, hogy a link vajon "nofollow"-e. Ha igen, meg kéne mondani, hogy az adott link "csupán" út, de nem erő.
Viszont ha nincs a linken megkötés, akkor ez is linkárúsítás-e, amelyet a Google "büntet"?
Eszközök, módszerek egymással harmóniában
Az az igazság, hogy harmóniában és konkrétan kell gondolkozni. Nem egymás ellenében kell szerepeltetni a különböző eszközöket, hanem az eleve optimalizált honlapra kell (ha és amikor szükséges) a mixet kiválasztani.
A jól optimalizált honlap ugyanis folyamatosan biztosítja a keresőkből érkező találatokat, a potenciális ügyfelek "önkéntes" , a kínált termékre orientált és ingyenes megjelenését.
Végezetül: a lovaskocsit azért nevezik lovasnak, mert ló húzza. Ha szamár húzná, akkor másképp neveznék!
Kiegészítő információk elérhetősége: