Linkek, fenyegetések, konkurenciaharc, kéretlen e-mail

A linkek különös élete

Amikor linkek elhelyezését kéri az ember a linkgyűjtő helyeken (pl. lap.hu,; lapozz.hu...), általában kap egy értesítést, hogy ajánlását megkaptam, néhány napon belül elbírálom azt, értesíteni fogom, köszönöm.
Ezt követően tényleg kap az ember egy értesítést és vagy elfogadják az ajánlását (többnyire igen), vagy nem.
Ám tegnap furcsa levelet kaptam egy ÜZLETTEL foglalkozó portál lapgazdájától.

Levelének lényege az volt, hogy több ajánlást kap, mint amennyi hely van a portálján, ebből következően nem tud minden, még arra méltó webhelynek sem helyet adni, s ezt azért bocsátja előre, mert rengeteg fenyegetést kap az elutasítások miatt, még a családja sorsával is fenyegetik.

A link az üzleti harc egyik fő fegyvere?

Ahogy mondani szokták, megállt bennem az ütő - itt tartunk? A konkurenciaharc már olyan éles, hogy egy vacak link miatt is erre képesek emberek?

Persze, tudjuk, a fenyegetések mögött leggyakrabban éretlen emberek állnak, s az Internet névtelensége mögött a műveletlen, éretlen személyiségű ember pszichológiai "csapdába esik", (pl. dizinhibíció) - és a fenyegetését nem kell komolyan venni. Ám van egy réteg, amelyik nem elégszik meg azzal, hogy a dühét így kiöntse, zaklatásba kezd, levakarhatatlanul bolyong az illető webhelyei körül, és betegségének, olthatatlan elismerési vágyának nincs is tudatában. Lám, egy meg nem kapott link is lehet az el nem ismertség szimbóluma!

Ám a konkurenciaharc gátlástalansága aligha ér véget itt - láthatjuk, ahogy hajánál fogva előráncigált "érvekkel" dolgoznak dicsőségszomjasok vagy bérbanyák (más néven kicsináló kisiparosok), önkéntes és fizetett tollnokok.

( Ám nem kell minden kesztyűt felvenni, badarságokra nem kell reagálni! Nekem például eszembe sincs méltatlan támadásokra válaszul - látva több településen is, hogy a Google.com alatt, a Hotel + Városnév beütésére ugyanaz a szálloda foglal el az első húszból hat helyet, - különböző adatbázisokban szerepelve - , hogy azt mondjam: ez pénzen vett osztagtámadás és megengedhetetlen.

Vagy, hogy mondjam azt válaszul, mivel az Adwords hirdetésekből nagyjából minden ezredikre jut egy kattintás, az Adwords tulajdonképpen spam termelő? Ki az, aki látva olykor szélsőséges esetet a keresőkben futó hirdetések táján, azt mondaná: a keresőkben két verseny fut egymás mellett az első két oldalon, a két lapszélen párhuzamosan: a jól keresőoptimalizáltaké és a fizetősöké? Kell-e nekem badarságokra badarsággal válaszolnom?)

Persze, ahol milliós és milliárdos piacokról van szó, ott már úgy fest, egyesek megítélése szerint érdemes fenyegetéssel, hajuknál fogva előrencigált érvekkel kísérletezni.
Semmi sem számít, a neten az álcázott érdek, a konkurenciaharc nemtelen formája is eladható?

De szeretném megnyugtatni a linkek kiadása, nem kiadása körül bajlódó kollégát: a zaklatásnak, fenyegetésnek, kéretlen e-mailoknak, a webhelyrongálásnak is van határa! Ma már törvényes úton is álljt lehet parancsolni!
***

Még a linkekről: