Több SEO-s, több honlap - nagyobb siker?

Szokatlan kérések a SEO megrendelésben

Olykor furcsa megrendelések érkeznek a SEO területén és amit lehet, azt persze teljesíti is az ember. Ugyanis a megrendelőnek jogában áll, hogy szokatlan kérése legyen. Ám olykor már mélyen a munka közepén döbbenünk rá: valami nem stimmel!

Új tapasztalatom, hogy előfordulnak olyan cégek is, amelyek több domaint is beszereznek tevékenységükhöz, és mindegyikhez honlapot készíttetnek, más-más céggel - és keresőoptimalizálást is rendelnek hozzá természetesen, s a kulcsszavak, a kulcskifejezések egy része átfedi egymást. Az egyik honlapkészítő-optimalizáló cég mit sem sejt a másikról, mindkettő vagy mindhárom nekilát, s akkor jön a meghökkentő felismerés, amikor az első link visszautasítás megérkezik: ennek a cégnek már van innen linkje, többet nem adhatunk!

Hoppá!

Nos, az a helyzet, hogy az az elképzelés, mely szerint több honlap különböző kezekben nyilvánvalóan a keresőkben elfoglalt helyek uralását fogja jelenteni - téves!
Ugyanis bármilyen attraktívan készül is egy honlap belső világa, legyen az világelső akár a honlap optimalizálás terén, a megszerezhető külső linkek ereje nélkül fabatkát sem ér!
Tehát amikor a kulcsszavak átfedik egymást - a linkeken meg kell osztozni, s nem hogy jobban járna az ügyfél, hanem éppen ellenkezőleg. Tehát az a módszer, hogy pénz nem számít, több honlapot indítok s a legjobbakat úgy fizetem meg, hogy egymás munkájáról nem is sejtenek: ez hatékonyan NEM MŰKÖDIK!
Sőt, nem hogy hatékonyan, hanem a SEO-ban ez sehogyan sem működik.

Upgrade 9 év elmúltával, 2016.05.16-án:

A jelenség még mindig él.

  • Többen azzal próbálkoznak, hogy más-más fantázianév mögé bújtatják az ugyanazon iparágban, szolgáltatási területen működő vállalkozásukat, és mindegyik fantázianév mögé honlapot is állítanak, majd ezeket a honlapokat keresztbe linkelik. Azt gondolják, hogy így ellephetik a keresőtáblát, s az internetről érkező rendelések java hozzájuk jut el.
    Azonban a Googlet csak ideig-óráig lehet átverni - mert előbb-utóbb gond lesz a hitelességgel.
  • Vagy méregdrágává válik a kísérlet, megannyi külön domain, megannyi külön honlap, megannyi külön telephely cím, megannyi külön telefonszám - hogy elkerüljék a lebukást.
  • És persze a konkurencia sem lesz rest jelenteni a Googlenak (és esetleg a rendőrségnek-bíróságnak) a csalást.

Szóval keresőmarketinggel csalni nem érdemes, mert a keresőből történő kizárás lesz a settenkedő jutalma.

***

És ami a keresőoptimalizálás, a SEO témáját illeti: