A támadás tanulságai a védekezésben

A keresőoptimalizálás is támadások és védekező hadmozdulatok sorozata

Amikor olykor un. osztagtámadást indítok egy-egy magaslat "elfoglalásáért", akkor számtalan tapasztalatra teszek szert, amelyek egy majdani védekezés során is felhasználhatóak lesznek! Tehát nem "gyilkos" ösztönök üttetik velem a klaviatúrát, hanem inkább a sokcélú kíváncsiság. Hiszen érdemes megjegyeznünk: a marketingben nem csak mi támadunk, hanem minket is gyakorta megtámadnak, s ez a jelenség az online marketing, azon belül a keresőmarketing terepén sincs másképp!

Marketingháború

- mondják világhírű szerzők is (pl. Trout és Ries), tehát az sem militáns hajlamok kiélése, ha ilyesmiről beszélgetünk. :-)
És az imént, kedves barátommal éppen egy közös ügyfelünk flash-alapú honlapját nézegettük, amely viszonylag jó helyezést ért el egy harmatgyenge, de sűrű mezőnyben, s az ügyfél azt gondolja: a honlapjával minden rendben van!
De mi látjuk, hogy a jó helyezést csupán a title és a description együttes hatása adja, és a sűrű mezőny gyengesége is ebből mérhető le - csoda, hogy alig vannak csak, akik leelőzik.

Elemezzük a hibákat

Mit kellene tennünk, hogy leelőzzük? Ha erre a kérdésre válaszolunk, akkor a védekezés módszere is a kezünkbe kerül.
A flasht azonnal ki kell bontani, a szövegeket láthatóvá kell tenni a robotok számára is, mert ha a konkurens is rájön a honlap gyengeségére, s csak fele annyi tapasztalata van az osztagtámadásról, mint nekünk, egy hét múlva nem az első tízben, de az első harmincban sem fogjuk látni ezt a honlapot!

Lám, a támadások során szerzett tapasztalatok most szépen visszatérülnek. Érzékeljük, látjuk a veszélyt, tudjuk mit tennénk mi, ha mi volnánk az ellenoldalon, s így azt is tudjuk - mit kell tennünk most, a magunk helyén.

Vajon hány cég, szervezet, politikus honlapja, blogja áll védtelenül, szinte felkínálva ellenfeleiknek a sikeres, gonosz támadást?

***

A téma kibontása folytatódik:

ONLINE CÉGVÉDELEM ÉS A FEKETE KALAPOS KERESŐOPTIMALIZÁLÁS