A SEO mint szolgáltatás

google-pictures-gcf35838ea_640.jpg

SEO service és minőség

A weblapok optimalizálása, a SEO service, ha külső cég végzi, a szolgáltatás általános fogalomkörébe tartozó, bizalmi termék!
A kiválasztás során fontos, hogy a keresőoptimalizálást végző cégről tudjuk, tényleg ért-e a marketinghez, azon belül is az online marketinghez, a keresőmarketinghez, s nem csak szóbűvészkedés számára a SEO. Várjuk el, hogy rendelkezzék erős referenciákkal, legyen ellenőrizhető s ezt a cég a jogszabályoknak megfelelően maga tegye lehetővé nyilvánosan és könnyen elérhetően az interneten (cégadatok, elérhetőségek stb.).
Annak eldöntésére, hogy milyen minőségi kritériumokkal akarjuk megfeleltetni a jelentkezőt, érdemes figyelembe vennünk az alábbiakat.

Szolgáltatási elvárások

Egy-egy szolgáltatás minőségére a klasszikus marketing szabályrendszere szerint az alábbi kritériumok megléte ad választ:

1. Megbízhatóság
2. Reagálási készség
3. Szaktudás
4. Elérhetőség
5. Udvariasság
6. Kommunikációs készség
7. Bizalomkeltés
8. Biztonságérzet
9. Kivételes problémakezelés
10. Dologi tényezők

A keresőoptimalizálás szakma teljesítményrése

A hozzám eljutó információk szerint a honlapkészítőkkel, a SEO szakemberekkel szembeni legáltalánosabb kifogás a reagálási készség és az elérhetőség hiánya. Mondhatnánk, az ezen a területen dolgozók a világ legelfoglaltabb emberei, gyakorta elérhetetlenek és soha nem érnek rá, közülük többekre jellemző, zavarja az életvitelében, hogy ügyfelei vannak.

Így aztán sérül az ügyfél biztonságérzete, zavar keletkezik a kommunikációban, kivételes problémakezelésről pedig ilyen körülmények között végképp nem beszélhetünk.
Igen ám, de a szolgáltatás eme minőségi mutatóiban nyújtott teljesítményt előre nem láthatjuk. Éppen ezért érdemes szerződéskötés előtt más ügyfeleket megkérdezni, potenciális szolgáltatónktól a szolgáltatást meghatározó minőség tekintetében mire számíthatunk.

A SEO, magyar változatában a keresőoptimalizálás fogalma

SEO (Search Engine Optimization) egy olyan folyamat, amelynek célja, hogy növelje egy weboldal láthatóságát és rangsorolását a keresőmotorok találati listáin. Az SEO segít abban, hogy egy weboldal organikus (nem fizetett) forgalmat és látogatókat szerezzen a keresőmotorokból, mint például a Google, a Bing vagy a Yahoo.

Az SEO több különböző elemet foglal magában, amelyeket optimalizálni lehet a weboldalon és a tartalomban, valamint a weboldalhoz kapcsolódó külső tényezőkben. Az optimalizálás célja, hogy a keresőmotorok jobban megértsék a weboldalt és annak tartalmát, és ennek eredményeként magasabb helyezést érjenek el a releváns keresési eredmények között.

Az SEO-folyamat magában foglalja a kulcsszókutatást, amely során azonosítják azokat a keresőkifejezéseket vagy kulcsszavakat, amelyekre a célközönség valószínűleg keresne. Ezután a weboldal tartalmát és szerkezetét optimalizálják ezekre a kulcsszavakra, valamint más SEO legjobb gyakorlatokra támaszkodva.

Az SEO szintén foglalkozik a weboldalak linkprofiljával, vagyis a más weboldalakról érkező linkekkel, amelyek az adott weboldalra mutatnak. Minél több minőségi és releváns külső link mutat egy weboldalra, annál jobb esélye van a magasabb rangsorolásra a keresőmotorokban.

Az SEO nem egy egyszeri feladat, hanem folyamatos tevékenység, amelyhez szükség van a weboldal frissítésére és optimalizálására az idő múlásával. Az SEO szakemberek különböző technikákat alkalmaznak és figyelemmel kísérik a keresőmotorok változó algoritmusait, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a weboldalak a lehető legjobban teljesítsenek a keresőmotorokban.

Az SEO-nak számos előnye van, beleértve a jobb láthatóságot a keresőmotorokban, a látogatók növekedését, a minőségi forgalom megszerzését, az üzleti célok elérését és a versenytársak előtt való kitűnés lehetőségét.

***

Szolgáltatok néhány tartalmunkhoz csatlakozó blogbejegyzést: