Idegenforgalom: internet és keresőoptimalizálás Horvátországban

Idegenforgalom: külföldi tapasztalat

idegenforgalom: hajókirándulás az Adrián.
Idegenforgalom hajón

 Ez igen, ez idegenforgalom! A Valamar Hotels, amely szálláshelyeket és üdülőkomplexumokat üzemeltet szerte Horvátországban, nem pusztán egy laza dovidjena (viszontlátásra) kimondásával engedi útjára a távozó utazót.

Kérdőívet tesz elénk. Egyet magammal is hoztam a napsütötte Isztriáról, Lanternaról. Egyhetes ingyenes utazást ígérnek a szerencsésnek, akit kisorsolnak majd. (A szerencsefi Porecs, Krk, Rabac és Dubrovnik Valamar által "uralt" szállodájában töltheti majd a hét napot.)

Eddig ebben nincs semmi rendkívüli, miképpen az első kérdésekben sem: elégedett-e a vendégfogadásunkkal, a recepció szolgáltatásaival, az étterem kínálatával satöbbi, satöbbi...

Internet - keresőoptimalizálási célból

A szemem akkor kerekedett el, amikor megláttam, mekkora teret szentelnek az Internetnek! De még jobban elcsodálkoztam a fenti kérdésen ill. az előre odatett válaszok kínálatán:

Nyaralása tervezésénél használja-e az Internetet?
- Nem
- Igen, a keresőket (Google, Yahoo stb.) (kiemelés tőlem)
- Igen, az idegenforgalmi iroda oldalait, ahol vásárolni szoktam a programokat (TUI, Thomson, Promovancanes stb.)
- Igen, az Internet ügynökség oldalait (Expedia, Lastminut, Bookings stb.)
- Igen, ismerem a www .... és itt a Valamar internetes címe jön

A keresőoptimalizálás és a hirdetés értékei

Gondoljunk csak bele, mit lehet kezdeni ezzel a fenti sorral: Igen, a keresőket...?!
Szerintem ez nagyjából arra a kérdésre keresi a választ: érdemes-e még több pénzt költenünk keresőoptimalizálásra (SEO-ra) ill. AdWords-re! (Post script: ma már Ads a Google hirdetések neve).
Én mindenesetre a saját példányomon ezt jelöltem be :-)

A nyitóképen Rovinj látképe egy turistahajóról.

Kapcsolódó írás: