Keresőoptimalizálás, linkek - Csepeli György új blogja

Keresőoptimalizálás és blog

Mint azt az új helyre költözött és átformált, megújult, Lélek és politika címet viselő blogból megtudjuk, a statisztikai eredmények növekvő tendenciát mutatnak ugyan, de természetszerűen nem érik el a korábbi blog látogatottságát. Vajon mit is javasolhatunk, hogy a tendencia megerősödjék?

Elöljáróban máris leszögezhetjük, hogy akik arra számítottak, hogy a tudós Csepeli György a közösségi blogteret odahagyva valamilyen zárt, elitista blog létrehozását vette tervbe (és ezt a benyomásukat erősíthette esetleg az is, hogy a net rombolóit külön terembe - Dühöngő - zárja), szóval akik erre gondoltak, azoknak máris csalódniok kell.

Ugyanis miféle elitizmus az, amelyik számít az önkéntes látogatókra, a hozzászólókra (csak a kreativitást nélkülöző rombolókat tartja távol), s éppen ezért statisztikák felett mereng?
Ráadásul a törzsközönség szavaiból is a TÁRSASÁG iránti igény árad.

Persze nagyjából ez a helyzet minden új webegység (blog, honlap) esetén előáll, s fel is vet egy sor kérdést, amely abból adódik, hogy a tartalom nagyszerűsége önmagában nem elegendő a látogatószám növekedéséhez, jelen esetben az új blog hírnevének automatikus növekedéséhez.

Ahhoz, hogy a Csepeli György neve által fémjelzett blog elérhesse a potenciálisan benne lévő hírnevet és látogatottságot néhány online marketing lépésre szükség van.

Pozicionálás

A pozicionálás leírásától máris "megkímélhetem magam", hiszen éppen beszélgettünk valakivel erről korábban: A blog pozicionálása. Online marketing és a blog

Ám a pozicionáláson túl is vannak teendők, pl. az általam a BLOG KIAJÁNLÁSA néven futó feladatsor.
Néhány közösségi blogszolgáltatónál ajánlhatjuk egy-egy blogbejegyzésünket (pl. blog.hu; urlguru.hu) és ez egy új blog esetében lehet új látogatók megnyerésének eszköze.

Sőt, magát a teljes blogot is ajánlhatjuk speciálisan ilyen gyűjtőhelyekre.
A Csepeli blog van annyira érdekes, hogy a külföldi magyarok köréből is vonzhatna látogatókat, megérné egy bemutatkozó e-mailt írni a romániai web-cafénak!

De még mindig nincs vége a lehetőségeknek, hiszen számtalan helyről lehet linket kérni (pl. blog.lap.hu).

És persze mindezen túl "barátkozni" sem árt a blogoszférában! Ez azt jelenti, hogy nem csak mi várunk okos, bölcs, kreatív és jóravaló látogatókat blogunkba, hanem ezzel potenciális látogatóink is így vannak, tehát öröm lehet egy-egy Csepeli látogatás is, amit valószínűleg viszontlátogatás követ!
Erre is álljon itt egy példa: sokat profitálhatna a Csepeli blog mondjuk Héder Sándor (A tiszteletteljes provokátor) időnkénti megjelenéséből, de Sándor odalátogatásának sokkal nagyobb a valószínűsége, ha megelőzné egy barátságos beköszönés (hozzászólás) a blogjában!

Blog és hálózat

S ha ezeket a barátkozásokat linkek is kísérnék, akkor már HÁLÓZAT-ról beszélhetnénk, amelyben könyebb lehet a blogger amúgy nem könnyű dolga :-)

A gerillamarketing módszereiről pusztán azért nem beszélek, mert ha valaki ért ahhoz, akkor a blog előzmény ismeretében, az éppen Csepeli György.

A linkek jelentőségéről már többször is írtam, kifejtve, hogy a link egyszerre út és erő.
Út, hiszen látogatóink azon át találnak hozzánk, s erő, mert a magas PageRank értékű webegységekről a mi blogunkra mutató releváns linkek növelik elérhetőségünket (helyezésünket egy-egy általunk használt, fontos kifejezésre, szóra) a keresőkben.

Kapcsolódó link:

A linkek ereje

Linképítés