Keresőoptimalizálás: eltűnt az év honlapja
Keresőoptimalizálás felől az Év honlapja keveset ér
Honlapot, blogot értékelni sokféleképpen lehet. 2008 magyar honlapja - a média kategóriában - például a következő kritériumok alapján került kiválasztásra - vagyis a keresőoptimalizálás szempontja nélkül:
- a navigáció könnyedsége,
- betöltési gyorsaság,
- aktualitás,
- az információk bősége...
Ezek a kritériumok nagyjából ugyanolyanok, mint a korábbi években, s a nemzetközi porondon is hasonló a helyzet.
Rekettye Gábor, Kisvállalati marketing (Akadémiai Kiadó, Budapest, 2007) c. könyvében, - az MTA doktora a nemzetközi bírálóbizottságok világában otthonosan mozgó szerző -, például így ír:
“A nagy cégek, bankok honlapjait, a kormányzati honlapokat a nemzetközi kutatócsoport az alábbi négy fő ismérv szerint rangsorolta: - külalak - kezelhetőség - tartalom és - interaktivitás”
Google friendly avagy keresőbarát
Tehát a kereshetőség, a keresőkben való megjelenés ereje, a "keresőbarátság", a "Google friendly" minősítés, vagyis az, hogy az adott portál megfelel-e a keresőoptimalizálás kritériumainak - még nem szempont.
Nálunk, Magyarországon, annyira nem az, hogy ismerve a NOL, vagyis a Népszabadság Online - 2008-ban az Év honlapja címet nyert portál - felfrissített blogrendszerét, megtapasztaltam, hogy a keresők számára az előző évek munkája LÁTHATATLANNÁ lett.
Kíváncsi lettem: vajon maga a lap is láthatatlan az interneten?
A képtelennek tűnő, a kákán is csomót kereső kérdés eldöntése érdekében beírtam a Google.hu keresőbe annak a cikknek a szó szerinti címét, amelyben a lap a cím elnyeréséről büszkén beszámol:
"A Népszabadság Online lett az Év Honlapja".
Elvileg, normális keresőoptimalizálás után a Népszabadság Online cikkének a keresőtáblán (SERP) első helyen kellene bejönnie. Én csak az első tíz találaton futottam végig, de a NOL saját írását nem találtam.
Zsűrik és honlapgazdák - egy új szempont értékelésért kiált! Úgy hívják: Keresőoptimalizálás (SEO).
***
PS. 2009.02.01.
Véletlenül belebotlottam egy írásba a weben, amelyből megtudtam, hogy csak a Népszabadság Online népszerűsítésére több, mint százmilliót költöttek.
Az új portál megalkotásáért egyébként több cég is keresztszülői felelősséggel tartozik.
Komolyan mondom - nos, inkább nem mondom...
***
Ajánlom elolvasásra: a keresőoptimalizálás alapjai