Előadás: Internetmarketing, keresőoptimalizálás, cégblog

Előadás: keresőoptimalizálás
Előadás: keresőoptimalizálás

A cégblog és a vállalkozás

A holnapra készülök, amikor is néhány kisvállalkozás vezetőjével átfutunk egy hosszú íven: a marketing alapfogalmaitól az Interneten, a keresőmarketingen, a keresőoptimalizáláson át a cégblogig.
Sikerként könyvelem majd el, ha tényleg sikerül pár érdeklődő vállalkozót "kiszakítanom" két délelőttre a mindennapokból, hogy együtt újragondoljuk vállalkozásaink dolgait - interaktív előadás keretében az alapoktól.

SWOT analízis

SWOT analízis lesz ez tulajdonképpen: a gyengeségek, az erősségek, a lehetőségek és a veszélyek számbavétele.
És persze ismétlés is, a marketing olyan alapfogalmai feletti beszélgetés, mint a piaci szegmentáció vagy a pozicionálás.

Innen persze átsuhanunk az Internetre, az eddigi megjelenések hatékonyságának elemzésére - a gyakorlat saját ízeinek elemzésére, az új jelenségek megismerésére, mint pl. a gerillamarketing, hogy végül eljussunk a kérdésig: kell-e nekünk a hálózat korában CÉGBLOG?
(Ha igen, akkor milyen?)

Keresőoptimalizálás

Készülök. Könyvek halma előttem, közöttük a legfrisebb, Larry Weber - Marketing a hálón.
Olvasom könyvében az amerikai elemzéseket a kulcsszavak vásárlásáról, a PPC , vagyis kattintás alapon fizetett reklámok sajátosságairól, a keresőoptimalizálás erényeiről - és visszaigazolva érzem a magam korábbi álláspontját, amikor a csodadoktorok, pardon, csodaguruk álláspontjával szemben, akik hol ezt, hol azt a megoldást kiáltották ki egyedül üdvözítőnek és hatékonynak (ami véletlenül éppen vállalkozásuk akkori fő profiljával esett egybe), miközben én az eszközök és módszerek harmóniájáról beszéltem.
(V.ö. Keresőoptimalizálás vagy hirdetés vagy nagy adatbázis?)

Larry Weber így összegzi az amerikai vizsgálatok tapasztalatait:

... az on-line reklámot alkalmazó vállalatoknak tanácsos a rendelkezésre álló marketingeszközök - a szalaghirdetések, a fizetett keresés, az e-mailes marketing és a keresőoptimalizálási technikák - ötvözetét alkalmazni.

Az is érdekes a könyvben számomra, hogy az USA piacán is megfigyelhető a Googleben elfoglalandó "első hely" mámorító mítosza, amikor cégek iszonyatos (anyagi) erőket mozgósítanak e cél érdekében.
Elől lenni, legalább az első húszban, de még inkább az első tízben - az tényleg szinte kötelező feladat.
Szolgáltatását direkt módon értékesítő vállalkozások megdöbbentő számokat sorolnak a saját gyakorlatomban is a Googleban elfoglalt helyezés és a rendelésállomány között - míg más típusú vállalkozások esetén ennek nincs ekkora jelentősége.

Különös tapasztalásom volt, amikor egyszer munka közben kellett ráébrednem, hogy egyszerre több céget is megbíztak ugyanazzal a keresőoptimalizálási feladattal, gondolván, így biztosan első helyre áll a keresőkben a cég.
De ez a módszer nem működik!
(V.ö. Több SEO-s, több honlap - nagyobb siker?)

Cégblog

A cégblogokkal kapcsolatban nem csak a szokványos "kötelezőt" akarom elmondani (mit írjunk, hogyan, milyen stílusban, milyen gyakran...), hanem külön a személyesség erejéről és a blogot író ember és a  látogató pszichológiájáról is.

A hozzászólók és a hozzászólások megértésében és "kezelésében" ezek az ismeretek igen hasznosak lehetnek.

Demonstráció

Természetesen számos táblával készülök, például ezzel a tartalommal, amelyben a Szolgáltatás minőségének egzakt megragadásához nyújtok majd reményeim szerint támpontot:

1. Megbízhatóság (referencia? – minek az?)
2. Reagálási készség (ha kedvem lesz hozzá)
3. Szaktudás (a hihető, nem a bolsevik trükk)
4. Elérhetőség (mához egy hétre már nem leszek itt)
5. Udvariasság (mi köll?)
6. Kommunikációs készség (he?)
7. Bizalomkeltés (majd csak összejön)
8. Biztonságérzet (nemtom ráérek-e)
9. Kivételes problémakezelés (persze,anyádat)
10. Dologi tényezők (lopott szoftver, madzagos net)

Szóval holnap... Kicsit azért, mint mindig, izgulok...

***

Kapcsolódó írások: