Linképítés, link building: a távcső másik felén

Linképítés: út és erő
Linképítés, linkek: út és erő

A SEO (keresőoptimalizálás) szempontjából a spontán és a linképítés által létrehozott linkek megléte szükséges, de nem elégséges feltétel - fejeztem be legutóbb a linkekkel foglalkozó bejegyzésemet:
Linképítés, link building: nehezedik a releváns linkek beszerzése
Ám abban az írásomban a "távcső másik végével" nem foglalkoztam, vagyis azzal a szituációval, amikor egy linkgyűjtő helyre nem linket kérni megyünk, hanem információt gyűjteni, tájékozódni!
Először is megállapíthatjuk, hogy elvileg a gyűjtőhelyek között is piaci verseny dúl, hiszen aszerint növekedhet az egy linkgyűjteményre eső találatok száma a keresőkből, hogy azokban - egyebek mellett a konkurenseihez is viszonyítva - hol foglal helyet.

Persze nem feltétlen keresőből érkezik a kereső ember, hanem például egy gyűjtőhely jó hírneve, gazdag tartalma, magas PageRank értéke, olvasóinak magas száma csábítja oda többé-kevésbé rendszeresen az adott látogatót. (Vagy a hely egyedi mivolta, speciális tartalma, mint pl. a WordPress blogok linkgyűjteménye, benne pluginek, themek magyarul, izgalmas helyek forrásaival stb.)

Látogatóként másként viselkedünk mint szolgáltatóként

Látogatóként - figyeljük csak meg önmagunk "látogatói viselkedését" - természetesen balról jobbra és fentről lefelé fogunk haladni (bár önkéntelenül is felfedezi pillantásunk, ha minket nagyon érdeklő témára bukkanunk és így lóugrásra fogja késztetni a figyelmünket az amúgy a rendet szerető böngésző szemünk).

A hasonló tartalmú linkek közül értelmünk a szavak jelentéstartalmán túl a "finomságokra" is, a jelentésárnyalatokra is figyel.
Példaként egy marketing tanácsadókat (is) összegyűjtő oldalon ilyen sorrendben látjuk a tanácsadással foglalkozókat:

...
Online marketing rizsa nélkül
Online Ninja marketing
Online vállalkozás felépítése
...

A jelentésárnyalatok figyelembevételével fogunk kattintásra választani.
Ha klasszikus felfogású, piacvezető cég marketingese néz e sorozatra, annak a rizsa szó túl laza, a ninja túl gyerekes lesz, az általa megkívánt komolyság a harmadik linkből árad egyedül.

A távcső másik felén pillantani a SEO világára azért is célszerű, mert tudnunk kell, hogy akiknek a kegyeiért dolgozunk, azok vajon miként "fogyasztanak"?!

Célszerű ismernünk, a fogyasztó miként fogyaszt

A linkgyűjtő helyek persze rendelkeznek egy különös sajátossággal is, amely sajátosság a link kettős jellegéből ered (út és erő). Ha valamelyik "linkgyűjtő állomás" nem elég jó útnak (a keresőkben hátul kullog), azért még képviselhet számunkra valamekkora kívánatos link-erőt.

Persze szerkeszteni sem könnyű. De erről többet majd akkor, ha már bőséges tapasztalatom lesz a már hivatkozott bejegyzésem nyomán nyitott saját, kísérleti linkgyűjteményeimről! :-)

Linket igényelhet ingyenesen az alábbi témákban:

- Lakáskultúra linkek