Linképítés, link building: nehezedik a releváns linkek beszerzése

Linképítés régen és ma

Link erő
A linképítés erő

Linképítés: immár a telitettség jelei mutatkoznak a lap.hu oldalakon.
Ezt a fenti sort immár több mint 10 éve írtam le, amikor még dofollow linkek származtak a lap pont hu oldalairól.
Akkor egyre-másra kaptam az értesítéseket, hogy helyhiány miatt..., hogy nem elég friss, nem eléggé átütő erejű..., de majd ha az általam kért oldal lesz a világelső, akkor szeretettel várja a szerkesztő az újbóli oldal-ajánlást, a kért dobozba, a kért kifejezésre, a kért linkre.

Voltak persze szerkesztők, akik konkrétan megírják, hogy oldalanként "csupán" 600 linket adhatnak ki, és a lapszerkesztés legfőbb gondja jelenleg - egy konkrét e-mailból idézve -, hogy a 2400 linket hogyan, milyen módon csökkentse, nem pedig az, hogy az általam ajánlott oldalnak linket adjon.

Új idők, új lett a linképítés módszertana is

Úgy fest, a legegyszerűbb régi módszer már évtizede bedugult, a régi módon egyre nehezebb lesz releváns, azaz a tartalmunkhoz illeszkedő linkhez jutni.
Ráadásul a dofollow linkek helyett immár nofollow minőségre változtak az innen származó backlinkek.
Vagyis ez az utasítás arra szólítja fel a "feltérképező pókokat", hogy a link útját ne kövessék, ne növeljék a cél honlap linkerejét!

A régi jelenség több következménnyel is járt.
Egyfelől megállapíthatjuk, hogy a Google által ajánlott oldalankénti 100 linket már jóval meghaladták egyes lap.hu oldalak, s ezáltal a "linkerejük" kérdésessé vált.
További következmény, hogy a bejáratott, erős releváns, nem lap pont hu-s oldalak linkjeinek értéke megnőtt.
S nem elhanyagolható szempont: az új, bejegyzésekkel kombinált linket adó helyek előtt megnyílott a pálya!

* Magyarázat kezdőknek:

A linkek összekötik a különböző webegységeket. Ilyen értelemben tehát a link út, amelyen segítünk másoknak (és magunknak) egy másik honlaphoz vagy bloghoz eljutni.
De az egy-egy webegységre mutató releváns linkek száma, ereje növeli a szóban forgó webegység esélyét arra, hogy növekedjék a látogatottsága ill. előkelőbb helyen szerepeljen a keresőkben.
A SEO (keresőoptimalizálás) szempontjából ez - mármint a linkek megléte - szükséges, de nem elégséges feltétel.

***

Tudástár:

Linképítés

Megbízható saját linkgyűjtő például: Gazdaság, e-gazdaság

Linkek, utak korábbi írásokhoz: