Linkeskedés: helyi keresés

Helyi keresés

1.) Ma konténert akartam rendelni Pécsett. Tipikus helyi keresés. Eszemben sem volt telefonkönyvért nyúlni és abban bogarászni, hanem - ahogyan ez egyre több ember számára természetes a világon - a számítógépem elé ültem. Beütöttem a Google keresőjébe a kívánt fogalmat, jelen esetben ezt: konténer Pécs.
Tanulságos dolgokkal találkoztam.

A Biokom honlapján ráléptem a Lakossági ügyfeleinknek menüpontra és nem hittem a szememnek: az első amivel "megkínál" az oldal, mi más is lehetne, mint a Hulladékjog!
Nagy cég, súlyos istenveréssel - lesír a lapról a bürokrata szemlélet.
Ráadásul kiderül, pénteken nincs ügyfélfogadás, vagyis a hétnapos hét a cégnél, legalábbis a konténer fronton, mindössze négy napot számlál.

A szintén az élbolyban szereplő egyik kis magánvállalkozás viszont nem a Hulladékjoggal akar megismertetni, hanem üzletet akar kötni, hiszen ügyfélszolgálata pénteken is nyitva tart. És a menüpontjai is ehhez, vagyis az üzletkötéshez igazodnak. Céginformáció, árlista, konténerméretek. Slussz-passz, semmi Hulladékjog, nagy betűvel.

Visszapillantás a weben

13 év elmúltával, 2023 hajnalán azt látjuk, hogy ahol a verseny beindul, ott fenekestől felfordul minden. A Biokom nincs az első táblán bár most már nem a hulladékjoggal, hanem konténer kínálattal operál.
A kisebb magánvállalkozások a hirdetési felületeket (Ads) és a Vállalkozásprofilt is megszállták, gerillaharcot vívnak a hatalmas konkurens ellen.

Lentebb viszont látni fogjuk, a konkurens nélküli szolgáltató (autókereskedő) a füle botját sem mozgatja.

Van-e nekünk CGM-ünk, vagyis média erőnk?

2.) Miközben fejlettebb tájakon már az internetes látogatók média erejét is (CGM, vagyis Consumer Generated Media) mérni igyekszenek a jelentősebb cégek ügyfélszolgálatai, hogy a vállalat ne adjon a jó híre (goodwill) ellenében támadható felületet, addig a periférián olykor a durva, szembeszökő jelenségek sem számítanak!
A Ford Pécs kifejezés beütésére első helyen a Ford egyetlen pécsi szalonját kapjuk találatként. A második helyen - közel egy esztendeje - egy panasz jön elő az illető kereskedéssel-szalonnal kapcsolatban. (Ügyfelet veszített Pécsett a Ford... címmel.)

Aki dolgozott már a világ más tájain, az elhűlten szemlélheti, hogy a Ford helyi tótunkfaktumai kísérletet sem tesznek a neten a helyzet "elsimítására". (Bocs vagy valami.) Nekik ez nem "tétel"!? Kis város, nagy emberek jó kapcsolatokkal vagyis az internet nem számít. Még...

Vidéki vagyok, Budapest messze van

3.) Egy korábbi bejegyzésemben említettem, hogy a nem Budapesten élőknek bizony a keresett fogalom, tárgy mellé a saját településük nevét is oda kell írniok. Mert az erős budapesti cégek egy-egy keresőszóra általában uralják a keresők élvonalát.
Ma már persze a Google is a segítségünkre siet, maga ajánlja fel kereséskor egy-egy település nevét is, ahol ez célszerűnek látszik. (Pl. szállás, étterem...)

Sőt, a keresők a találati lap alján "próbálja még ezt", "kapcsolódó keresések" címen is igyekszenek a segítségünkre sietni. Ez a segítség persze erősen orientáló, olykor vitatható is, de vitatni nem érdemes. Viszont figyelembe venni a SEO munkálatok során nagyon is üdvözítő. Tudom, mert próbáltam kihagyni is, és felhasználni is ezeket.

***

Ismerni érdemes: