Együttműködés a neten - munkában a Civil Közösségek Hálózata

Civil Közösségek Hálózata

- Igen, ez az új erő, ez az új struktúra már itt van, láthatjuk működés közben, sőt sokak által elavultnak hitt, a hagyományos struktúrák közé gondolt szervezetek, mint pl. a kamara is, már fel-felmutatja a hálózati kor ismérveit, interaktív blogot nyit, mint Pécsett; tudásmegosztó tréningeken, hagyományostól eltérő - pl. gerillamarketing - módszereket is beengedve segíti tagjait.

[caption id="attachment_942" align="aligncenter" width="360"]szegeden Szegeden, tiszta szívvel[/caption]

  Az új társadalom igazi kísérleti terepe a civilek mozgalmaiban érhető leginkább tetten, mint amilyen példának okáért a pécsi Civil Közösségek Hálózata. De Bono, Castells, Larry Weber, Giddens és sok más gondolkodó gondolatainak nyomán, tudatosan épülő szerveződésben mutatjuk fel a hálózati kor ismérveit, elemezzük a valóságot és mutatjuk meg "működés közben" az új szemlélet közösségi szervező erejét.

Mindezt Szegeden, a marketing klubban válaszoltam egy kérdésre.
Hármónkat hívtak meg, a Hálózatok alapítóit. (Tehát Héder Sándort, Weinreich Lászlót és engem.)
Mellékesen, a PR kedvéért jegyzem meg, hogy ha már a Tisza fővárosában jártunk, a Gödörben megalakítottuk a PIA nevű szervezetünket, vagyis a Pécsi Internet Akadémiát. (Volford László a tanúnk!)
Szegeden, vagyis jelezve, a netnek nem számít hol vagyunk, és az EKF-programjait, azaz Európa Kulturális Fővárosának programjait bárhonnan is segíteni tudjuk. A körzeti rádió és tv munkatársai mindenesetre "vevők voltak" az általunk képviselt civil gondolatokra.
A Gödörről annyit - hamar kijöttünk belőle, amint megebédeltünk :-)

[caption id="attachment_950" align="aligncenter" width="360"]radioriport W. Laci és a rádió: mondja a magáét, ami a miénk![/caption]

A szegedi marketing klubban örömmel számoltam be arról, hogy Pécsett sikerrel szervezte meg a Kulturális Ipari Klaszter a CinePécs Nemzetközi Filmfesztivált. Magyarországon ez volt az első alkalom, hogy klaszter szervezett ilyent, néhány hónap alatt, nézőcsúcsokat döntögetve. Mi ez, ha nem egy új világ, a más minőségben összehálózott szervezetek világa?

Külön kiemeltem, hogy a CinePécs blogjában számos blogger írta meg filmes-mozis élményét, önzetlenül hozva létre közösséget egy téma körül.
Öröm volt látni és elősegíteni, hogy az egykori Huszárik Filmklub tagjai összejöttek a virtuális térben, ahogy egyikük fogalmazott, létrehozva a New York - Budapest - Pécs tengelyt.

[caption id="attachment_955" align="aligncenter" width="360"]kaosz Héder Sanyi módszere: először a káoszt csinálja, aztán meg...[/caption]

A hálózatok korának és a hagyományos szervezeteknek tulajdonított tulajdonságok párba szedett táblázatát is kivetítettem, s ezt érdeklődve és elgondolkodva szemlélték a jelenlévők. Héder Sanyi is két ellentétpárra lelt a kobakjában - most már ezeket is "beleszőttem" a táblázatunkba. Íme:

Hagyományos kor Információs kor
idő    majd most
szervezet zárt nyitott
viszony alá-fölérendeltség egyenrangúság
érték elvárásnak megfelelés teljesítmény
kapcsolatok rögzített, hivatalos sokszálú
működés  szigorú tervezettség rugalmasság
ügyvitel bürokratizmus toyotizmus (nincs papír)
centrumban én+én+én én + mi
növekedés még, még többet optimalizálás, elég