Keresőoptimalizálás siker, ha az ügyfél is aktív

Tudom, szeretné, ha a keresőoptimalizálás (SEO - vagyis a Search Engine Optimization) terén segítséget nyújtanék, mert tudja, hogy ez által kerülhet a honlapja a keresők élvonalába. Márpedig ha ott tanyázik, akkor többen fognak a webegységre ráakadni, s így potenciálisan megnő a megrendelések száma, vagyis a bevétele is.

A keresőoptimalizálás nem varázslat

Meglehet, most valamiféle varázslatra - és elsősorban számítástechnikai értelembe vett varázslatra - gondol, afféle kézrátételre, amit Önön kívül álló erők segítségével fogok végrehajtani. Erősíti ezt a hitet, hogy naponta számos - amúgy kéretlen - email ígérettel bombázzák Önt ismeretlen vállalkozások, amelyek azt ígérik, hogy első lesz a honlapja a világ összes keresőjében! Önnek csak fizetnie kéne, s menne minden magától, mint a karikacsapás.

Szerencse, hogy ellenőrizte: ezek a vállalkozások nem rendelkeznek erős referenciákkal. Így nincs, aki igazolhatná, hogy már régóta becsületesen és roppant sikeresen helytállnak a versenypiacon.

Aktív szereplők együttműködése az online marketing

Ezzel el is jutottunk az első legyűrendő akadályig és tévhitig: sajnos nem rám hárul a munka java és szó sincs az Ön részéről felhőtlen passzivitásról. Sőt, talán a legnehezebb feladattal kell szembenéznie: pozicionálnia kell a vállalkozását!

“A marketingszakma pozicionálásnak hívja a vállalkozások részéről megnyilvánuló azon aktív magatartást, amelynek során megkeresik kínálatuk megkülönböztető ismérveit, kialakítanak egy ún. egyedi értékesítési ajánlatot, majd ezt folyamatosan kommunikálják a potenciális vevőknek.”
Rekettye Gábor, Kisvállalati marketing, Akadémiai Kiadó, 2007. 113.old.


A honlap és annak keresőoptimalizálása ugyanis a cég pozicionálásából következő tartalmakat kell, hogy szolgálja. S ha ez megvan, majd csak akkor kerülhet képbe a content és a technikai SEO.

És csak ezután következhet az a feladatsor, amit a klasszikus keresőoptimalizálás infografikája mutat:

A klasszikus keresőoptimalizálás infografikája
A klasszikus keresőoptimalizálás infografikája

Elolvasásra ajánlom a weboptimalizálás témájában:

 A keresőoptimalizálás alapjai és a siker