Válasz Thomas Csizmadia gerillamarketing kérdéseire

gondolkodas-gerillamarketingrol

Mi is az a gerillamarketing

Válasz Thomas Csizmadia gerillamarketing kérdéseire.
Vajon úgy működik-e a gerillakampány, hogy valaki bemegy a marketing-boltba és rendel egy gerillakampányt?
Ha valaki így cselekedne, azzal el kellene beszélgetni arról, hogy marketing célok vannak és az oda vezető utat (a meta hodos-t) azokhoz kell megtalálni. Ez lehet újsághirdetés vagy akár vacsorameghívás, vagy akár egy komplex mix - ezt elemzés után lehet csak meghatározni. (Sokkal többet erről itt: Gerillamarketing.)

Szerencsémre olyan megrendelést még nem kaptam: tudjuk, a Bognár Stúdió és benne Ön egy zseniális gerillamarketinges, csináljon nekünk egy jó kis gerillamarketing kampányt!

Hanem egy célt szoktak az ügyfeleim meghatározni és ha annak eléréséhez gerillamarketinges módszerrel lehet eljutni, akkor jussunk el úgy!

Az igazi persze a hosszútávú együttműködés, mert akkor szinte folyamatosan a szemem előtt lebeg egy-egy ügyfelem "célvilága" s így folyamatosan lehetőségem van a váratlan labdák leütésére is. Ide sorolom például a blogbejegyzésekhez történő hozzászólás lehetőségét is - pedig a szakirodalomban ilyesmiről bizonyára nem olvastál. Mint ahogy olyasmit sem, hogy a szakdolgozatíró kedves ismerőse kérdéseire blogbejegyzésben válaszoljon egy marketinges.
Ezzel el is jutottunk egy lényeges ponthoz, nevezetesen ahhoz: mi is az a gerillamarketing?

Én mindig is azt a nézetet vallottam, hogy a gerillamarketing egyértelműen szemlélet és nem pedig szabálygyűjtemény! Rettenetesen rühellem a szabályfelmondókat, mert éppen ők azok, akik a szabályok felmondásával helyettesítik a kreativitást, egy-egy kérdés új oldalról való megközelítését. Ők azok, akik nem képesek valóban újat alkotni, csak mormognak az újról.

Gerillamarketing és keresőoptimalizálás (SEO)

Amikor a SEO vízein is megjelentem a gerillamarketinges szemlélettel és felállítottam pl. az "osztagtámadás" hipotézisét, a szabályfelmondók szabályosan összeszarták magukat, elkezdtek üvöltözni a szabályokról - mert arra álmukban sem gondoltak, hogy egy szemléletnek nem lehet megparancsolni, hogy a marketing melyik területén működjön vagy ne működjön.
A szemléletünk velünk van akár mezőn sétálunk, akár egy nagyhatalmú igazgató szobájában tárgyalunk - legfeljebb más ruhát öltünk rá.

A keresőoptimalizálás persze, nem a gerillamarketing része, hanem arról van szó, hogy a SEO-ban, vagyis a keresőoptimalizálásban (még tágabban a keresőmarketingben) is érvényesül a szemléletünk. Ha van gerillamarketinges szemléletünk. Ha nincs, akkor azt mondjuk, hogy a SEO a marketing egy olyan szelete, amelyben nem érvényesülhet a gerillamarketing. Ez utóbbit persze nem én mondom, hanem azok, akik attól félnek, hogy a nagyságuk csorbulása ezen a terepen számszerűsíthetővé, olvashatóvá, láthatóvá lesz a keresőkben elfoglalt hely, a kvázi reklámként ható description metatag révén és így tovább... (V.ö. Gerillamarketing, keresőoptimalizálás)

Online marketing és gerillamarketing

A Bognár Stúdió alapvetően online marketing vállalkozás, ebből következően pl. az utcai reklámozásban nincs valami óriási tapasztalatom, de az interneten igen.
Ami a jövőt illeti: ahogyan az internet a kb. 50%-os penetrációtól halad felfelé, nyilvánvalóan nő a netes marketing jelentősége és ezen belül a gerillamarketinggé is.
(Persze mindezt negatívben is megfogalmazhatnánk: amíg az ország fele digitális analfabéta, a másik felének a fele pedig csak levelezésre, maximum "ivivezésre" használja a netet, addig miért is beszélnénk gerillamarketingről?

A gerillamarketing "helyzete" se nem jobb, se nem rosszabb a marketing általános állapotánál: néhány nagy cég uralja a terepet, nekik gondolkozniuk sem kell, mert akkorák.
De ez nem csak a marketingre igaz. Nincs igazi verseny, brutális piacuralás van - tehát nincs szükség minőségre sem.
Ezért lehet esélye a kicsiknek :-)

Minden egyébről sokat beszéltem már, a kérdéseidre meg fogod találni a választ itt és az innen fellelhető helyeken: