Választási előrejelzés - az internet trendjei

Trendek és pártok

Kicsit már hagyomány, hogy a Bognár Stúdió közzétesz néhány, az interneten nyilvánosan elérhető adatot, amelyek megmutathatják, hogy a közvéleménykutatások egyes számai vajon merre fognak módosulni. Tehát az itt látható trend-tábla is nem önmagában értelmezendő. A Google Trendek eszközzel kimutatható alábbi adatok arról vallanak, hogy a Fidesz, az MSZP, a Jobbik, az LMP és az MDF milyen egymáshoz viszonyított arányban késztette - rájuk történő keresésre - az interneten szörfözőket:

Pártok iránti érdeklődés az interneten
Pártok iránti érdeklődés az interneten | 2010 márc. 26.

Ami érdekes: 2010-ben a Jobbik 900%-kal több rákeresést indukált a saját nevére! Ez arra utal, hogy ez a párt fokozott intenzitással kelt érdeklődést a neten.

A" kínálati oldal" most ilyen (vagyis a Google.hu alatt ennyiszer található meg a párt neve): MDF: 19.000.500 Fidesz: 3.530.000 LMP: 2.930.000 MSZP: 2.800.000 Jobbik: 2.070.000 Ezekben a számokban persze egy-egy párt hosszabb-rövidebb működési idejének is szerepe van, sőt az is, hogy míg pl. a fidesz-ről bútorlap nincsen elnevezve, addig az MDF-ről igen :-) , s ez megnöveli a szó előfordulási gyakoriságát!

***

Korábban: Párthonlapok a neten