Új domainen futtatná a blogját?

Új domain - a minta: seo-keresooptimalizalas.eu

Nem kis feladatra vállalkoztam, amikor a régi, aloldalon elhelyezett, Keresőoptimalizálás, SEO blog-ból (bognarstudio.hu/blog) olyan blogot akartam varázsolni, amely a seo kifejezésre optimalizált. Igen ám, de egy évek óta működő blogra százával-ezrével mutatnak linkek és ezeket a linkeket, mélylinkeket nem akartam elveszíteni. A kézzel történő átállítás szóba sem jöhetett, 255 bejegyzésnél ez vállalhatatlan feladat.  Az ezernél több hozzászólást is meg akartam őrizni - vagyis szerettem volna, ha a régi módon is és az új aldomainen, az új címeken is el lehessen érni mindent.

Tovább nehezítette a helyzetet, hogy elkövettem a WordPress blogom indításakor azt a baklövést, amit nehezen bocsátottam meg magamnak azóta is: a permalinkeket numerikusra állítottam, így a keresőbarát url-címek tekintetében (az All in One SEO Pack ellenére is) hátrányba kerültek bejegyzéseim.

A következő lépéseket végeztem el:

  1. aldomaint nyitottam seo-keresooptimalizalas.eu néven
  2. a régi aloldalról áttelepítettem ftp-n keresztül az új aldomainre a könyvtárt (az adatbázis a helyén maradt)
  3. a régi helyen a htaccess-ben 301-es átirányítást írtam, hogy minden link megtalálja a helyét és minden egyebet töröltem
  4. az új helyen a search and replace pluginnel átírattam a belső linkeket
  5. a permalink migrations pluginnel átirattam a permalinkeket és az adminisztrációs felületen a Beállítások/Közvetlen linkek menüben beállítottam numerikus helyett a most látható keresőbarát url "képletét"

Ezek után a Google Webmestereszközökben is elvégeztem az ilyenkor ott szükséges átállításokat, s most figyelem: sikerült-e elérnem a fentebb már leírt célkitűzésemet.
Aki szereti az online izgalmakat, az most velem tarthat - úristen, mi lesz ebből?!
Egyelőre egy problémát látok: a a Google Webmestereszközök néhány url-t kétféleképpen is (numerikus és keresőbarát címen) nyilvántart. (Holott a permalink migrations plugin azt ígéri, hogy a régi változatra 301-es átirányítást tesz, tehát kizárt a duplikáció.)
Ráadásul az All in One SEO Pack rel="canonical" attributumot is tesz a keresőbarát változathoz vagyis érthetetlen volna a tükrözés. Hamarosan ki fog derülni az igazság...

Mindenesetre a domain, a title, a description, a keywords, a text most szépen metszi egymást a SEO kifejezésen - s ha a fentebb leírt technikai csomó nem áll össze gordiuszivá, akkor a seo-keresooptimalizalas.eu wordpress blognak a SEO kifejezésre az első húsz találat között a helye.
Persze ehhez sok más is kell, hogy csak egyetlen roppant fontosat mondjak: érdeklődésre számot tartó bejegyzések, s ezek nyomán olvasók...

Frissítés: 2018.07.20.
Nyolc esztendő - a bejegyzés nyolc éve született - igen hosszú idő a számítástechnikában. Ma már egyszerű export-import megoldással lehet dolgozni, akár blogokat összevonni. Mint ahogy most éjszaka a marketingmix.bognarstudio.hu blogot "beolvasztottam" ebbe a blogba.

***

Kapcsolódó linkek:

Ugyanezt megtettem a korábbi El Lobo - A farkas néven vezetett, sokkal több bejegyzést tartalmazó blogommal is

Ismeretterjesztő honlap: