Az MSA módszer: Marketing + SEO + AdWords
A SEO, mint istenség ?
Az internetes megjelenés egyre inkább a komplexitás művészete. Igaz ez a megjelenés lehetőségének sokrétűségére (honlap, blog, közösségi hálózatok - benne a Facebook, a Twitter, a YouTube, a Picasa, a Tumblr...), a formák sokszínűségére (text, slideshare, video), és a használt online marketing eszközök sokrétűségére is.
Be kell valljam, az internetre településem első szakaszában a SEO-t istenként tiszteltem, de hamar ráébredtem arra, hogy az online marketing eszközök harmonikus használata nem a SEO "lefokozását" jelenti, hanem éppen ellenkezőleg, annak hatásfokát emeli.
Az Ads (korábban hivatalosan, ma még a köznyelvben - AdWords) sokat segíthet egy-egy oldal SEM és SEO szempontú erősítésében is, bár az AdWords használat ténye önmagában nem sorolja előrébb a keresőkben a webegységeket. (A Google a hirdetések találataitól külön tartja nyilván az un. organikus találatokat). Viszont az ismertség növekedésével, áttételes módon, növekedhet a látogatottság!
MSA módszer: Marketing + SEO + Ads
A legsikeresebb oldalak elemzése során arra a felismerésre juthatunk, hogy az eszközök egymásba ágyazódnak, s egy egységes, komplex rendszerként értelmezhetők, amelyben a Marketing, a SEO és az Ads szerves egységet alkot. Ads helyett persze mondhatnánk PPC-t is (Pay Per Click), vagyis kattintás alapú térítés mellett történő online hirdetési megoldást.
Vagyis nem egyszerű szóbűvészkedésről van szó, hanem a piaci szegmentálás, a pozicionálás által megalapozott széleskörű, online marketing munkáról, az ebbe beépülő SEO-ról, első lépésben a tudatos kulcsszó választásról, amelyben már részt vesz például az Ads kulcsszó választó eszköze is, pedig ekkor még szó sincs hirdetésről!
Ebben az összefüggésben a description meta tag is többet jelent, mint az oldal egyszerű leírását, amely alapján a robotok megértik az oldal tartalmi struktúráját, a főbb tartalmi elemeket.
Az MSA keretén belül a description online marketing oldala felerősödik, vagyis olyan értelmezést kap, hogy a keresőben ez lesz a cím (title) mellett az első text üzenet a cégünkről, amellyel a potenciális ügyfél találkozik!
Ez marketing szempontú megközelítés, amely meghaladja a szűk számítástechnikai értelemben vett felfogást.
(Amely nem lebecsülése az utóbbinak, hiszen egymásba ágyazódásról van szó!)
Mindezt a hirdetések, az Ads is jól támogatja, kiegészíti, hiszen jól alkalmazva növeli - a honlap megismertetésén keresztül - a cég és annak termékei, szolgáltatásai hírnevét, növeli a kattintásszámot, vagyis direkt és indirekt módon támogatja az eladásokat.
Ráadásul az AdWords segítségével gyorsan eljuthatunk azokra a "területekre", ahová a SEO eszközeivel csak lassabban juthatunk el. (Persze a befektetések visszatérülésére ügyelni kell!)
Nos, ennyi volna az MSA módszer lényege.
(Persze, kérdezhetné valaki, a SEO-t és a hirdetést nem tekintem a marketing részének, hogy + jeleket használok? De, igen, a két utóbbi fogalmat nagyon is a marketing részének tekintem, ám sokan marketingszemlélet nélkül akarnak seozni, keresőoptimalizálni, s így hangsúlyossá tettem a marketing ismeretek szükségességét.)
***
Ajánlom még elolvasásra:
Ads
Évekkell ezelőtt erről a témáról így vélekedtem:
Keresőoptimalizálás vagy hirdetés vagy nagy adatbázis?