SEO: kell-e nekünk Budapest?

Budapest, Lánchíd. Összeköt két partot, mint a linkek a SEO-ban két webegységet
Budapest, Lánchíd. Összeköt két partot, mint a linkek a SEO-ban két webegységet

SEO, keresőoptimalizálás, Budapest

Ön az Első Magyar SEO Verseny győztesének bejegyzését olvassa.
A verseny megnyerése után számos külföldi és hazai városból érkezett számomra megrendelés. Így Budapest cégei közül is még ma is többnek gondozom SEO, keresőoptimalizálás területén a honlapját, blogját, webshopját.

De ideje, hogy válaszoljak a kérdésre: kell-e nekünk Budapest?
Amúgy persze kell, mármint a SEO, a keresőoptimalizálás vidékén túl is, már hogyne kéne ez a szép, kétmilliósra hízott város! Ám a keresések során a budapestiek nagyon is hozzászoktak ahhoz, hogyha az interneten bármit is keresnek - autógumit, duguláselhárítót, fogorvost, passzívház ablakot, kertépítőt, reklámügynökséget, SEO tanácsadót - a kereső bizonyosan budapesti céget fog kidobni. Vagyis nem kell Budapest. Mármint nem kell beütni a keresőbe a város nevét!

Vagy eddig legalábbis nem nagyon kellett. De olykor mégis kell!

A városmarketing speciális megjelenése

Internetes kereséskor különbséget kell tenni Budapest és a vonzáskörzet árai, vagy az elérés időmennyisége között. Éppen ezért találkozhatunk pl. a duguláselhárítás iparágában a Budapest és a Pest megye almenükkel. Ugyanis más ajánlatot fogunk kapni!
Miért?
Mert a távolabbi pontra több időt visz el a kiszállás, a körgyűrűt, mint elátkozott közlekedési tényezőt is figyelembe kell venni. És olykor a kiszállási díj is megjelenik az agglomerációban.

Ám online marketing munka során ilyen akadály nem létezik.

Olykor már nem feltétlenül budapesti lesz az első néhány találat a Googleban, mert vidéken is érteni kezdtek a SEO-hoz, vagy mert a termék, a szolgáltatás olyan specifikummal bír. A budai villákhoz ritkán igényelnek mondjuk mezőgazdasági gépalkatrészt, nem csoda hát, ha vidéki cégeket találunk az első helyeken. A Zsolnay porcelán cserepek pótlása ügyében pedig biztosan pécsi honlap fog bejelentkezni, ha ezt keresné a feje fölé a módos ügyfél. 

Témánkat folytatva megállapíthatjuk, lehet olyan megkülönböztetési igény, hogy valamilyen szolgáltatást csak és kizárólag a fővárosban végez valamely vállalkozás, máshol nem. Ilyenre pl. a virágküldés szektorában lelhetünk példát. És gondoljunk csak bele: mekkora távolságra érdemes a székesfővárosból pizzát szállítani? Vagy Érdről kétgombócos fagyit Debrecenbe.

A helyi keresés megjelenése a SEO átformálását hozta

A vidéki városok lakói viszont korábban kénytelenek voltak a saját városuk nevét is beütni, ha nem akarták a fővárosi és a többi város vállalkozásait látni tucatszám a találatok között.
A helyi keresés ma már másmilyen, a számítógépek, az okostelefonok pontosan tudják, hogy hol vannak. És ebből következően a közeli helyeket - a vállalkozásokat, a programokat, az üzleteket, az éttermeket, a mozikat mutatják meg a kérdezőnek.
Ám természetesen ha más város a célpontunk, például utazáskor egy távolabbi városban keresünk hotelt, akkor a másik város nevét be kell ütnünk a keresőbe.
E két utóbbi esetre gondolva is a SEO során a városok nevével tudnunk kell jól gazdálkodni!
A helyi találatok iszonyú mennyiségű keresést generálnak, aligha szabad lebecsülnünk a jelentőségüket.

Budapest sokféleképpen

A Google nem feltétlenül a magyar nyelv kiváló tudója, így akiknek fontos, hogy a Budapesten és a Budapest szó is előkelő helyen szerepeljen, cselezni kényszerülnek. Több honlapon láthatjuk, hogy nyelvtanilag teljesen indokolatlanul a Budapesten szót elválasztással írják, így: Budapest-en!
Így a Budapesten szó tövét, a Budapestet is érteni fogja a Google. Nem szép megoldás, de egyeseknek hasznos - mutathatnék is rá példát (még ha jómagam nem is használom ezt a megoldást).

SEO találategyeztetés

A helyi találatok megjelenítésével tovább bonyolódik (vagy inkább egyszerűsödik?) a helyzet. Igaz, a Google Helyek, újabb nevén a Vállalkozás profil szolgáltatás találatai között csak az abban regisztrált vállalkozások jelennek meg.
Általában a kereső annak a városnak, körzetnek a találatait jeleníti meg kiemelten, ahol a böngésző gép és a kereső ember jelen van. Vagyis más találatot lát valaki Pécsett, Debrecenben, mint Budapesten.
Persze, ezen is segíthetünk, hogy egyforma találatok alapján értelmezhessük egy cég SEO tevékenységének eredményességét vagy eredménytelenségét. Még ha az értékelő csapat más-más városban is szemléli a Google találati tábláit. A kereső virtuálisan átállítható, a világ bármely pontjáról szemlélhetjük annak a bármely pontnak a helyi találatait.

És ennek a momentumnak van egy komoly következménye. Nem feltétlenül kell SEO szolgáltatónak és megrendelőnek egy városban vagy egy országban lennie.
Tehát a megrendelő szempontjából közömbös, hogy én honnan dolgozom. Az online kapcsolattartás már hétköznapi jelenség - tehát nem a fizikai közelség, hanem az eredményesség a lényeg! Ez áll a középpontban, ezért is választják a Bognár Stúdiót SEO munkához Budapest cégei is.

***

Példák, tartalmi kapcsolódások:

Duguláselhárítás Budapesten: Duguláselhárítás Budapest

Keresőoptimalizálás a Dél-Dunántúl városaiban: SEO Pécs, Kaposvár, Szekszárd