Mi van akkor, ha nem keresnek?

Vendég bejegyzés, írta: Mondovics Mihály

Adott a cégünk weboldala. Kiváló SEO után elértük, hogy a releváns keresésekre a találati listák élén szereplünk. De mi van akkor, ha tevékenységi körünk olyan jellegű, hogy leendő ügyfeleink vagy látogatóink puszta felindulásból nem keresnek minket? Szuper lenne elérni, hogy az emberek csupán szórakozásból, játékból is a mi hírnevünket építsék és weboldalunkra mutató linkeket küldözgessenek barátaiknak (WOM).
Üdvözlök mindenkit. Mondovics Mihály vagyok, webdesignnal és újabban facebook alkalmazásfejlesztéssel foglalkozom.

Nem szeretnék beleugrani az SMO bugyraiba, aki ezen a blogon szemezget, az tisztában van azzal, hogy a közösségi médiában is jelen kell lennie ma már a kis- és középvállalatoknak. Rengeteg potenciális ügyfél tölt el órákat hasonló jellegű portálokon.
3,3 millió magyar felhasználó átlagosan 2 órát tölt el a facebookon (lakosság 33%-a, internet előfizetéssel rendelkezők 71%-a). Ha elérjük, hogy ezen idő alatt minél többször a mi cégünk linkjébe botoljon az elég nagy siker lehet.
Azt is látjuk, hogy a felhasználók előszeretettel osztanak meg/küldenek tovább mindenféle linket, ami picit is szórakoztató vagy hasznos. Terjednek a napi Kiss Ádám idézetek épp úgy, mint az aktuális horoszkóp jóslatok.
Jelen írásomban a facebook alkalmazásokban rejlő marketing lehetőségeket szeretném bemutatni, hiszen az SMO nem csak abból áll, hogy hirdetünk a facebookon is, spam eseményeket hozunk létre és így megyünk az emberek idegeire, valamint létrehozzuk cégünk oldalát és azt gondozzuk. Lehetőségünk van immár teljesen saját tartalmak elhelyezésére is iframe oldalak személyében. Valamint a nyitott API-k segítségével elérhetjük a platform közösségi részeit is, önálló alkalmazásokat készítve ezzel.

Tegyük fel, hogy egy online parfüm webshoppal rendelkezünk. Szorgos SEO munkával elértük azt, hogy ha valaki az interneten szeretne parfümöt rendelni, akkor minket talál meg. De mi van akkor, ha a hölgyeknek szüksége lenne új illatra a  fegyvertárukba, ám erről még Ők maguk sem tudnak. Ekkor nem fognak keresni sem (és ránk találni sem) :(
Bár már elmúlt húsvét, de példának megfelelő lesz.

Húsvéti facebook | Vendég blogbejegyzés; Mondovics Mihály

Facebook alkalmazással viccesen ráébreszthetjük a locsolkodás hevétől olcsó pacsulifelhőben úszó netező  leányzókat/asszonyokat, hogy bizony milyen jó ötlet is lenne egy új parfüm beszerzése. Viszonylag kis költésből útjára indíthatunk egy kedves kis alkalmazást, amivel digitálisan is megöntözheti a férfi társadalom a hölgy barátait.
A locsolkodás tényéről minden ismerős az üzenőfalon viccesen tájékozódhat. Az alkalmazás egyáltalán nem tolakodó, mindenki heves online locsolkodásba kezd. Elértük, hogy a megöntözött hölgyek üzenőfalára egy bejegyzést írhassunk, amit akkor már viccesen valahogy úgy is megfogalmazhatunk, hogy “XY barátod nyakon öntött. Nem tetszik a kölni
illata? Válogass online parfüm webshopunkból!”.
És természetesen rögtön támadhatunk egy direkt linkkel is.

Húsvéti facebook app | Vendég blogbejegyzés; Mondovics Mihály

Nem tudom ezen rövid kis írásomnak mennyire sikerült szemléltetni az ötletem, de talán látható, hogy nem csak a milliós költségvetésből fejlesztett digitális tanyák hozhatnak hasznot. Tömören úgy tudnám megfogalmazni, hogy a facebbok alkalmazások lehetnek az új kor szóróajándékai, mint például egy toll, ami jó szolgálatot tesz, használjuk, mások is látják, hogy használjuk és közben rajta van a cég egy logója.
(A bemutatott történet csak szemléltetés, a működő locsolkodós alkalmazás nincs semmilyen webshoppal összekötve,
nem tartalmaz marketing elemeket, vendégbejegyzésemet nem szerettem volna reklám célokra felhasználni).