Óvakodj a törpétől

Olvasom a Google Webmestereszközök Súgó-jában az ajánlott cikkeket és örömmel olvasom a Keresőoptimalizálás (SEO) című írásukban a következőt:
"Óvakodjon az olyan keresőoptimalizálóktól, akik azt állítják, hogy garantálni tudják a helyezést...".
Ki tudja, hány üzletet veszítettem el, mert számos, önmagát keresőoptimalizálónak mondó cég "elém vág" azzal az ígérettel, hogy ő garantálja az első ötbe jutást, égre-földre esküszik, pénz visszafizetési garanciát vállal a szinte azonnali csodára.

Jómagam gondosan elemzem árajánlat előtt a honlap felépítését, helyzetét és elkészítem vázlatosan az optimalizálandó honlap versenytársainak SWOT-analízisét.

Média-erő, CGM, hálózatok

Ma már ez sem elegendő a reális helyzet felméréséhez, fel kell térképezni a konkurens közösségi hálózatban elfoglalt helyét, képességét az új eszközök használatára, média-erejét, vagyis azt a potenciált, amellyel az interneten megjelenhet.

0/10 PageRank értékű szóló honlap esetén milyen garanciát vállalhatok egy olyan pályán, ahol 5/10-es PageRank értékű, hálóhoz kapcsolódó, Facebook-Twitter párossal támogatott honlapokból több, mint kétmillió szótalálat ered?
Ilyenkor mit válaszoljak arra a kérdésre, hogy hány nap alatt előzzük meg őket?

Ha személyesen beszélgetünk vagy telefonon a potenciális ügyféllel, olykor kihallom a csalódást, amikor azt felelem, hogy legalább fél év kemény munka kell ahhoz, hogy egy honlap a felnőtt korába érjen. (És a helyezést is csak nagyságrendben, nagy körvonalakban "jósolva" meg.)

Szóval nehéz pálya ez, megalapozott véleménnyel tűrni, hogy hamis ígéretekkel elvigyék az üzletet.
De inkább ez legyen, mintsem a szégyenkezés a gyorsnak és könnyűnek ígért siker elmaradása esetén.

Vagyis maradok a megszokott receptnél: nyilvános referenciák - alapos munka - megalapozott ígéret.
És persze felmutatom: a Googlenak igaza van - óvakodj a törpétől!
[polldaddy poll=5684863]

***

Kapcsolódó írások linkjei:

A blog médiaereje, CGM és más ínyencségek

SEO, keresőoptimalizálás: konkurenciaharc