SEO kamion

SEO Kamion terve
SEO Kamion terve

A SEO kamion cím

megtévesztő lehet annak, aki arra számított, hogy mostantól, akár egy egészségügyi szűrőállomás, busz vagy kamion viszi a SEO, a keresőoptimalizálás ismereteit az ország legeldugottabb tájaira is.
Persze, nem volna ötletnek sem utolsó egy kamion wifivel, nagy méretű monitorokkal, SEO szakemberekkel, s a látogatás nyomán még a legszegényebb magyar kisközség honlapja is fergeteges versenyképességgel jelentkezhetne a világpiacon. (Ránk férne amúgy.)

De sajnos, nem erről van szó, bár az sem utolsó dolog, amiről beszélgethetünk egy jót. A bejegyzés címét a kamion témában jeleskedő honlap, a Trans Európai Fuvarbörze webegysége igazolja, amelyből a képi példákat veszem.

Látogatói élmény

A látogatói élményről van szó, amelyet nagy mértékben segíthet elő egy-egy kép, videó felvitele is.
A SEO szempontjából sem közömbös ez, hiszen egy tartalmas kép tanulmányozása során a Google méri a honlapon eltöltött időt, s ha azt tapasztalja, hogy sokan tartják érdekesnek az oldalt (ezért maradnak ott annyi ideig az emberek a honlapon) előrébb fogja sorolni a keresőben.

A fuvarbörze eredményei a kamion forgalomban elfoglalt szerepe miatt
A fuvarbörze eredményei - láthatóvá tett növekmény

Persze ez csak egyetlen tényező a több száz közül, de érdemes rá odafigyelnünk.

A kép fogalma

számos megoldást takar.

Az egyszerű, statikus fényképtől a magyarázó ábrán, a szavazólapon át a partnerek logóit vagy arcképcsarnokát is felvonultató “képcsarnokig” számolatlanul áll rendelkezésünkre megoldás.
A képeket szívesen nézegetik az emberek. A ránk irányuló tekintetnek varázsereje is van, növeli a figyelmet, a vásárlói hajlandóságot. Ha sok-sok érdeklődőt mutatunk, azt üzenjük a látogatóinknak: lám, ilyen sokan kedvelik a termékünket, a honlapunkat.
Ha partnereink logóiból mutatunk fel egy halommal, akkor azt sem kell mondanunk, hogy nemzetközi érdeklődésre tartunk számot, nem kell sulykolnunk, hogy milyen ragyogó ügyfelek választották már a termékünket vagy szolgáltatásunkat – mert látszik.

A fuvarbörzén látható logók. SEO erősítés is.
A látvány egy része, amelytől nőhet a bizalom

Bizonyított tény, hogy az ügyfeleink pozitív megnyilvánulásai növelik a felénk irányuló bizalmat.

A részleteiben is fontos képeket általában jpg formátumban, a homogénebb felületeket tükrözőeket png-ben szokás alkalmazni.

SEO szempontból fontos,

hogy a kép elnevezése értelmezhető legyen a robotok számára, vagyis ne a DSC130.jpg névre hallgasson, hanem például kamion.jpg legyen, mert így elősegítjük a robotoknak a pontos, tartalmi térképezést.
Soha ne felejtsük el, hogy a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen alapszabálya: a kép alt-ját mindig ki kell tölteni! (A WordPressben az alt="" helyét a "Helyettesítő szöveg" elnevezéssel illetik.)
Ha  a képaláírás többlet információt ad, használjuk fel ezt a lehetőséget is.
(A flash-sel bánjunk óvatosan – az egymást követő képsoroknak aligha tudjuk megadni a pontos megnevezését, SEO szempontból ezen sokat veszíthetünk.)

Kitekintés a SEO világára: Bognár Stúdió