Majdnem humoros SEO bejegyzés

neveto-seo-s.JPG

A Google Panda és a mindent tudás

Érdeklődéssel olvasom az egymásnak is ellentmondó bejegyzéseket a Google Pandáról és alfajairól, a Pingvintől az Elefántig, vagyis a keresési algoritmus egy-egy mutánsának megjelenéséről és annak tulajdonságairól.
Én inkább szeretem a meditatív megközelítéseket, mintsem a magabiztos kinyilatkoztatásokat. Pedig a mindentudás aspektusából számosan úgy beszélnek a Google keresési algoritmusáról, mintha az nem féltve őrzött ipari titkot képezne, hanem bárki által könnyen megfejthető, reprodukálható, egyszerű valami volna, nem pedig egy sok szálon futó, öntanuló, folyton változó titok.

Annyit persze biztosan állíthatunk, hogy valaminek (valamiknek) tényleg lennie kell, ami sorrendbe rakja a honlapokat a keresőben, s ennek a valaminek kicsit másmilyen szabályai vannak, mint a konkurenseinek, a Bingnek vagy a Yandexnek teszem azt, mert azért kicsit másmilyen sorrendben jönnek belőle elő a találatok.

SEO és linkbuilding

Azt is biztosan állíthatjuk, hogy a keresési eredmények befolyásolására komplett iparágak épültek ki világszerte, s ezek az iparágak a SEO és a linkbuilding (linképítés) álnevek alatt burjánzanak Glóbusz-szerte.
Az iparos nép tulajdonképpen arra a felismerésre építi a maga virágzó üzletét, hogy azok a honlapok hoznak nagyobb rendelésállományt, amelyek előrébb találhatók meg a keresőkben. Tehát a képlet igen egyszerű: pénzért a konkurensek elé visszük az Ön honlapját, bárkik legyenek is azok a konkurensek!

A megoldási javaslat általában vagy a nyers linkerő növelése linképítés becenév alatt, vagy a honlap belső átalakítása a kereső által előírt játékszabályok szerint, vagy azok imitációjával. (Vagyis úgy csinálnak, mintha úgy csinálnának, de azért mégsem úgy.)

A pénz beszél

Mert jegyezzük meg, ahol pénzről van szó, ott bizony tisztátalan eszközöket is be szokott vetni az emberiség erre hajlamos része, ők a fekete kalapos, rossz arcú western-hősökről kapták a keresőoptimalizálás és a linképítés harci terepén a nevüket, vagyis ők a fekete kalapos fiúk.

Mi sem természetesebb, hogy a kereső nem szívesen nézi, hogy ál-megoldásokkal eltérítik a valóságos értékek bemutatásának szándékától, amelyre hivatottnak érzi magát, amelyre felesküdött (a bejegyző cégbíróságon) s amelyre felépíti a maga anyagi hasznát is, amely szintén sérül a kalózok miatt. Így aztán érthető, ha pandát, egeret, farkast, pingvint és egyéb állatokat küld időnként a világra.

Jómagam egyre inkább hajlamos vagyok azt gondolni, hogy a SEO eszközeivel egy-egy honlapot csakis arra a helyre lehet előre vinni, ahol annak a cégnek a helye van!
Vagyis egy toprongyos marketing felépítésű vállalkozást csak ideig-óráig lehet az interneten a SEO eszközeivel jobbnak felmutatni, előkelőbb helyen futtatni, mint amilyen az valójában, mert a toprongyossága előbb-utóbb a netre is átszivárog!

A marketing toprongyosság fogalma alatt nagyon sok mindent értek. Pl. a corporate identity szétszaggatott ágait. (V.ö. Bognár Stúdió Szolgáltatások  Arculattervezés fejezetével).
Vagy olyasmit, hogy vannak, akik fűhöz-fához fordulnak, hogy előrébb jussanak a keresőben, egyik szakembert ellenőriztetik a másikkal, a harmadikkal új koncepciót gyártatnak, amelyet a szebb mosolyú negyedikkel felülbíráltatnak, de a leglényegesebb, hogy két hét alatt maguk alá akarják gyűrni minden létező kulcsszóra és mind az ezer domain nevük alatt a világot.
Pedig a szabályok világosak (amennyit tudhatunk): ott vannak azok leírva a 
Google Webmester Eszközök virtuális lapjain.

Amikor a robot a hasát fogja a nevetéstől

Amúgy számomra a legtalányosabb instrukció a Pandával kapcsolatban, hogy az öntanuló robot képes egy-egy bejegyzés humorosságának a megítélésére is, vagyis érdemes humort is becsempésznünk az írásainkba. Tehát a humor jutalmazandó cselekmény egy-egy webegység rangsorba állítása során.

És itt muszáj elidőznöm kicsit: vajon a hozzám érkező robot érti-e a faviccet? Vagy élvezi-e a fekete humort? Vajon mit szól egy másik blogban egy duguláselhárító szakember önironikus megjegyzéséhez, mely szerint őt Patkány Laci bácsi képezte ki. Vagy a szerviztulajdonos történetéhez, amely történet Amerikába visz, egy feltalálóhoz, aki azért találta fel világhírű műszerét, hogy a gyerekének iPhone-t vehessen. Vagy a robot a mosoly jeléből olvas :-) ? 

***

Néhány fogalom magyarázata:

Linképítés

A linképítés (link building) a keretek közötti hiperhivatkozások (linkek) létrehozását és szerzését jelenti. Ez a folyamat arra irányul, hogy más felhasználók linkeket helyezzenek el az oldalukon, amelyek a sajátunkra irányulnak.
A linképítésnek számos előnye van. Először is, segítünk a növelni webegységünk online láthatóságát és elérhetőségét. Ha minőségi linket szereztünk meg, az növeli az esélyünket, hogy több látogatót vonzzunk oldalunkra.
A keresőmotorok, mint például a Google, figyelembe veszik a linkek minőségét és mennyiségét a rangsorolás során.

SEO

SEO (Search Engine Optimization) a webhelyek optimalizálási folyamata a keresőmotorokban való jobb rangsorolás érdekében. Célja, hogy növelje a webhely látogatottságát és láthatóságát az organikus, nem fizetett találatokban. A SEO többek között a kulcsszavak kutatását, az optimalizált tartalom létrehozását, a technikai elemek javítását és a minőségi linkek szerzését célozza.

Témába vágó bejegyzések