Átverős facebook hirdetés: a like, a tetszik a lényeg
A Facebook - számtalan előnye mellett -, bír azért azzal a pusztító erővel is, hogy a marketingesek egy részét arra csábítja, bármi áron is like-ot szerezzen, s ezzel vásári mutatvánnyá silányítsa a gondjaira bízott áru, cég, vállalkozás vagy párt hirdetését, annak megjelenését - végső soron romboljon kicsit a goodwillen, már ha volt eredetileg ilyenje az adott dolognak..
Sokak szemében a like az internetes megjelenés lényege, csimborasszója és mérőeszköze is egyben.
Nem tudom, az LMP-nek ingyen, barátságból és lelkesültségből vagy netán pénzért rombolnak-e most az imidzsén, de mindenesetre a facebook hirdetésükön ezt olvasom:
" Kiváncsi vagy mit mond az LMP frakcióvezetője? Nyomj egy tetsziket és megtudod!"
Már miért nyomnék tetsziket, ha még nem is tudom, mit mond a frakcióvezető? Sőt, még azt sem tudom, miről mondja azt, amit nem tudok még. Lehet, hogy a böglyökről van szó, ami engem történetesen nem érdekel, miért pazarolnék időt-lájkot egy marhaságért? Miközben persze lehet, a kisvállalkozások adóterheiről mond valami jót és akkor az tényleg nekem is szólna!
Vagyis ebben a kontextusban - amikor nem tudom, hogy miről, mit mond valaki - én magam, mint potenciális szavazó nem számítok, csak a lájkom számítana, mert az alapján mérné az LMP, hogy mennyire kapós a reklámja, és ha fizetnek egy ügynökségnek, az is lájk-alapon emeli fel a pénzt.
Ám a valóság az, hogy a tetszik gombot megnyomók száma alapján a lájkolókról csupán annyit lehet megtudni, hogy a tök hülyék és a feltétlen hívek együttes száma mekkora lehet. (Az már csak bonyolítja az online marketing helyzetet, hogy a feltétlen hívek és a tök hülyék (könnyen átverhetők) halmaza részben összeér, vegyül, keveredik, mint az online marketing tudás és a hülyeség a magyar politikai marketing terepén.
És akkor ezt bogozhatjuk itt vasárnap délután, ahelyett, hogy értelmes, felnőtt emberként csinálnánk valamit a magyar közélet megújulásáért - persze az még ennél is nehezebb.
***
Korábban a politikai online marketing témájában:
CÉGBLOG, SZAKMAISÁG ÉS POLITIKA
A DEMOKRATIKUS KOALÍCIÓ ÉS A KERESŐMARKETING
POLITIKAI MARKETING: A FIZETETT TAPS ÉRTELME ÉS ÁRA
AMIKOR A POLITIKAI MARKETING SZÉTZILÁLJA A JELENTÉSTARTALMAKAT