Marketing: ár és minőség

Vendég bejegyzés erős marketing megközelítésben. Írta Görögh Attila, ügyvezető, Alfa-Glossza Fordítóiroda

„Mi kerül ezen a fotelon 7200 Ft-ba?”

Az Alfa-Glossza Fordítóiroda logoja

Márkus László kabaréját én csak a szüleimtől, hallomásból ismerem, na meg a Youtube-ról – nem tudom, mikor adták először a televízióban, de akkor én még valószínűleg tervbe se voltam véve. Nem létezett velem kapcsolatban kidolgozott marketing.
A probléma felvetése azonban abszolút aktuális napjainkban is, de mióta szolgáltató lettem, már nem csak én teszem fel a kérdést - hanem sokszor nekem szegezik, és tőlem várják a választ: „Mitől ilyen drága a fordítás?”

Hadd vegyem el egyből a kérdés élét, aztán majd megválaszolom részletesen is.
Szóval a rövid válaszom: minden drága annak, aki nem hajlandó áldozni a minőségért.
(Itt felmerül egy másik kérdés is: „Mi a minőség?” Ezen is lehet csámcsogni, de marketingesként csak flegmán odavetem a választ, ahogy Margit néni a NeDo-ban a piros Marlborót: minőség az, amit a VEVŐ annak tart.)

És most jön a marketing

Az Ügyfelet tehát meg kell győzni, hogy valóban jó a portékánk. Ha a puszta kommunikáció elég lenne e meggyőzéshez, akkor nagyon szép világban élnénk – mindenki a legjobb lenne (egy normális vállalkozó legalábbis ezt állítja magáról, mert ha ő nem teszi, akkor ki ajnározza majd őt – a konkurencia?)
Szóval, vegyük szépen sorba, hogy mi szükséges egy kiemelkedő színvonalú szolgáltatáshoz – figyelem: a felsorolás bármelyik szolgáltatóra „ráhúzható”.

    • Egy remek szakember (a vállalkozó). Férfiak: el mernénk-e küldeni a párunkat olyan plasztikai sebészhez, aki jóval a piaci ár alatt dolgozik? Na ugye.

    • Infrastruktúra. Korszerű szoftverek, hardverek, vagy akármilyen munkaeszközök – a hiedelemmel ellentétben a szolgáltatók részéről ez nem egyfajta „ego trip”. A gyorsaság, megbízhatóság, a hatékonyság, az adatok védelme mind-mind elsősorban az ügyfelek érdeke.

    • Hirdetési költség: van és kell. Vállalkozási formától, mérettől és fajtától függetlenül. Bővebben nem térek ki rá. Hiába akarod az emberiséget megmenteni a remek találmányoddal, ha a kutya sem hallott rólad.

    • Alvállalkozók. Egy jó könyvelő – elég nehéz úgy kiszolgálni bárkit is, ha pl. egy NAV inkasszó térdre kényszeríti az embert…

    • Bérleti díj: az még oké, hogy bizonyos profilú, kisebb vállalkozásokat otthonról is lehet vinni, de az alkalmazottaimnak és az ügyfeleimnek ne az én családom életritmusához kelljen már alkalmazkodnia. (Vagy ez jobban hangzana: „12:00 és 16:00 között nem fogadunk Ügyfeleket, mer’ alszik a gyerek”?) Egyébként pedig irodából sokkal hatékonyabban tudok dolgozni – kevesebb az olyan tényező, ami elvonna a munkától.

    • Adók: hagyjuk, ezt Te is tudod, nagyon jól.

  • Hát meg az, hogy dolgozni senki sem szeret ingyen – vagy Te igen?

Ár és minőség kapcsolata

Nem is folytatom inkább, még a végén azt hiszitek, hogy panaszkodom. Hagy dobjam vissza a labdát: a fenti költségek közül melyiken tudnál a leginkább spórolni, úgy, hogy az ne menjen a MINŐSÉG rovására? Olcsó szolgáltatók persze mindig lesznek, csak 3 dolgot felejtenek el:

    1. ahol az olcsó ár az egyetlen USP (Unique Selling Proposition), azon a piacon a legnagyobb a verseny

    1. az árakban „egymás alá vágás” egy lefelé tartó spirál – csak az iparágat teszik vele tönkre a dilettánsok

  1. „fapados” szolgáltatásokkal nem lehet hosszú távon tervezni. Hány fapados légitársaság is vonult ki tőlünk? (Egyébként, repjegy árban lassan ugyanott vannak a fapadosok is, ahol a klasszikus légitársaságok.)

Szóval, mi is kerül ezen a fotelen 7200 Ft-ba?
Na ugye.

***

Az Alfa-Glossza Fordítóiroda honlapja: > Fordítóiroda

Görögh Attila egy másik vendég bejegyzése: > Az egyszerűség tarol