Webmestereszközök álfelhasználók - mi ez és kik ezek?

A webmestereszközök nélkülözhetetlen információkat nyújtanak
Merre az arra?

Ha azt mondom webmestereszközök (webmaster tools), először is tisztáznunk kell, hogy a Google vagy a Bing diagnosztikai eszközéről beszélek-e. Ha tisztázzuk, hogy a Googliéról lesz szó, akkor már csak az a kérdés, miként lehet abban valaki "álfelhasználó".

A webmestereszközökről

Legyen szó bármelyik webmestereszközökről is, az nyilvánvaló, hogy nélkülözhetetlen információkat nyújt a SEO, a keresőoptimalizálás munkájához.

A Bing Webmestereszközök is számos információt nyújt
A Bing Webmestereszközök irányítópultja - részlet

A Bing diagnosztikai eszközéről már korábban is közreadtam néhány fontos információt a blogban itt:
> Bing diagnosztika

De nézzünk a Google hasonló nevű eszközére:

A Google Webmestereszközök nélkülözhetetlen a SEO munkában.
Google Webmestereszközök irányítópultja - részlet

Ám ezúttal nem a felhasználásról lesz szó, most elégedjünk meg annyival, hogy a Google Webmestereszközök információi úgyszólván nélkülözhetetlenek, pláne a magyar piacon, ahol a Google bőven 90% felett uralja a keresőpiac tortáját.
Hanem arról a helyzetről lesz szó, amikor már nem akarunk egy adott cég honlapjának adataiban elmerülni, nem akarunk onnan semmiféle információt - de mégis kapunk!

Van, hogy nem akarunk adatot, mégis kapunk?

Ilyen helyzet, mármint olyan, hogy nem akarunk információt, számos okból bekövetkezhet: tulajdonos kilépése, webmester távozása, SEO-s megbízás lejárata és sorolhatnánk.
Ezekben a szituációkban nem lesz elégséges, ha a távozó a saját webmestereszközéből törli az adott cég vagy személy honlapjának kezelési lehetőségét, mert ettől még kaphat továbbra is e-mail értesítéseket a Googletól, hogy a szóban forgó webhelyen állítottak például a feltérképezési sebességen vagy gyarapodott a fel nem térképezhető fájlok száma és hasonlók.

Bajra baj

Ha rákattintunk egy ilyen üzenetre, akkor a link megpróbál minket bejuttatni az adott webmestereszköz fiókba, ami valószínűleg nem sikerül, de mindenesetre a korábban kiszolgált cég fiókja könyveli az "illetéktelen behatolási kísérletünket". Ha nem bizalommal teli volt a cégtől való távozás, akkor parádés veszekedésekre nyílik így mód, komoly vádaskodások áldozatai lehetünk - ártatlanul.

Tehát egy cégtől való távozáskor, lejárt megbízáskor érdemes visszapörgetni, milyen módszerrel jutottunk hozzá a cég (szervezet, személy) webmestereszközök hozzáféréséhez.
Ha a saját Google html kódunkat használtuk, akkor azt törölni kell a gyökérkönyvtárból. Ha a cég a saját webmestereszközök fiókjából adott teljes, korlátozott vagy csak bepillantást engedélyező hozzáférést, akkor azt a meghívó félnek kell törölnie. De bejuthattunk meta tag segítségével is, tehát az is törlendő!
Amit biztosan el kell végeznie a cég felelősének: törölnie kell a mi e-mail címünket, innen - a "fogaskerék" menü alól - belépve a Felhasználók és webhelytulajdonosok pontra:

Használók és webhelytulajdonosok
Belépés a kilépéshez

Biztosra veszem, hogy nem egyetlen vagyok, aki egy új ügyfél honlapját szemlélve számos google html kódot látott a gyökérkönyvtárban, a korábbi webmesterek, ügynökségek névjegyeként! Meg meta tag-et, meg e-mail címeket, amelyekre kéretlenül is mennek üzenetek.
Érdemes ellenőrizni és ellenőriztetni ezeket a beállításokat, ha csak nem akarunk álfelhasználók lenni!

***
Ajánlom még: Keresőmarketing