Autókölcsönzés SEO szemüvegen át

Autókölcsönzők a weben

Igazán izgalmas egy olyan SEO (keresőoptimalizálás) témára pillantanunk, amelyben a szereplő gárda korántsem csak magyarokból áll, hanem világszerte ismert és elismert vállalkozások is jelen vannak, méghozzá Magyarországon, a magyar weben, jellemzően a nemzetközi légi forgalmat is befogadó Budapesten.
Ki ne ismerné a Hertz vagy az Avis nevét?
Persze nem csak ők csipkedik magukat a piacon és a reklám terén!
Az utóbbi időben egy kábeltévé reklámadásának szinte állandó szereplője a Yes Autorent, a rádióból pedig a Koala Autorent szólítja meg a hallgatót és bizonyára sorolhatnánk tovább.

Ám izgalmas kérdés, ha már SEO-ról, keresőoptimalizálásról van szó, hogy a látogatók miképpen keresnek rá az interneten az autóbérlés cégeire?!
Ez azért is fontos kérdés, mert az "önkiszolgáló marketinget" tekinthetjük a leghatékonyabbnak, vagyis sokkal jobb eredményt hozhat a weben egy konkrét keresés eredményeként előbukkanó honlap tartalma, mint egy nem kívánt, úgymond ránk erőszakolt hirdetés.

Egy kis online marketing

Éppen ezért olyan kulcsszavak szerepeltetése indokolt a honlapok title (cím), description (leírás) tételeiben és a szövegekben, továbbá az AdWords hirdetésekben, amelyekre a látogató keresése bizonyosnak és reálisnak látszik.
Nézzük tehát meg a Google Trend nevű eszközzel, hogy a magyar interneten rákeresnek-e az emberek - és ha igen, akkor egymáshoz viszonyítva milyen arányban - az autókölcsönző cégek által jellemzően használt kulcsszavakra.
(A Google Trend grafikonján 2010 január és 2014 októbere között figyeltük meg a kereséseket.)

 autoberles-kulcsszavai.jpg

Az autóbérlés, autókölcsönzés kulcsszavai

A keresések tanúsága szerint a magyar internet látogatói, akik érdeklődnek a téma iránt, az autóbérlés (kék) szót részesítik előnybe és az autorent (okker) kifejezést használják kereséskor a legkevésbé.
A két végpont között szerepel az autókölcsönzés (piros) szó és a rent a car (zöld) kifejezés.

Vessünk egy pillantást a "kínálati oldalra" is: vajon hányszor szerepel a weben (magyar oldalakat lekérve, ezzel a nemzetközi kínálatot kiszűrve) egy-egy szóban lévő tartalom?
autóbérlés:            1 350 000
autókölcsönzés:       992 000
autorent:                     81 400
rent a car:                239 000

Kereslet és kínálat nem feltétlenül esik egybe, a rent a car kifejezés arányaiban gyakrabban szerepel a honlapok szövegében, mint a keresésekben.

Azt egyébként örömmel tapasztalhatjuk, hogy a hazai cégek jól állják a versenyt a weben láthatóság, a keresőkben elfoglalt hely vagy az AdWords láncokban.

Végezetül egy speciális online marketing megközelítése a témának a Bognár Stúdió SEO blogjában:

Az autóbérlés teljesítményrése

És egy eleven példa: autóbérlés