Marketing stratégiák vasárnapi zárva tartás után

Vasárnapi zárva tartás - a marketing válaszok

A kötelező vasárnapi zárva tartás az ország lakossága körében végzett felmérés szerint nem találkozik az emberek tetszésével. Az elutasítás aránya kétharmados.
A bezárásra kényszerített, kétszáz négyzetméternél nagyobb áruházak tulajdonosai sem repdesnek az örömtől, bevétel kiesésre számítanak.

Mit tehet ilyen esetben a kereskedő?

Példáért nem kell messzire mennünk (mármint olyan értelemben, hogy e blogban már bemutattuk a budapesti ABútor Outlet Áruházat).
Nézzük, mit tesznek ők?

A kanapé vásárlásra szánt idő növelése

Az ABútor Outlet nyitva tartási ideje a többi napon megváltozott.
A vasárnapi kereskedelmi idő kiesését a többi napon hosszabbított nyitva tartással igyekeznek pótolni.

Csütörtökön és pénteken egyenesen este nyolcig üzemel a bolt.

A választék bővítése

De az ülőbútorok outlet áruháza nem csak bővebb időt biztosít a vásárláshoz, hanem a választékot is növeli. Új termékcsalád árusításába kezdtek.
A honlap menüsora ennek megfelelően gyarapodott. Már ott olvashatjuk és megnézhetjük a kínálatot: Nappali bútorok, kiegészítők.
Vagyis lehet keseregni, de cselekedni is. Két kompenzációs eljárással máris megismerkedhettünk:

  • nyitva tartási idő növelése
  • választék bővítés

Az idő majd eldönti, hogy mennyit sikerül ezen módosításokkal a veszteségből visszanyerni!

***

Frissítés: Magyarországon - ellentétben Lengyelországgal - egy sikeres népszavazás kudarcát elkerülendő, még a 2018 évi választást megelőzően a Fidesz-KDNP visszavonta a vasárnapi zárva tartás intézményét.
Marketing szempontból viszont itt maradt számunkra a tapasztalat: a vállalkozásunkat érintő változásokra általában mindig lehet ésszerű válaszokat adni! Ha a negatív tendenciákat nem is tudjuk teljes mértékben kivédeni, enyhíteni lehet azokon.