Keresőoptimalizált foci EB

Aktualitás a témáinkban és a keresőmarketingben

keresooptimalizalt-foci.jpgAz aktualitás sokakat érdekel, érdemes témaválasztásunk során ezt figyelembe vennünk. Ugyanis ez növeli az olvasottságot, ami persze visszahat a helyezésünkre a keresőtáblán, vagyis keresőoptimalizálást befolyásoló tényező.
Itt van például a most zajló foci Európa Bajnokság eleven példának. A magyar válogatott osztrákok elleni mérkőzése idején kiürültek a városok és falvak utcái, a 2:0-ás győzelem pedig utcára csalta egy hosszú örömünnep erejéig a magyar lakosság egy részét.
A web legolvasottabb kiadványai mind-mind az EB híreivel vannak tele, ezzel egyfelől kiszolgálva, másfelől tovább szítva az érdeklődést.

Itt persze nem arról van szó, hogy ismételjünk, hanem inkább arról, hogy kreatívan alkalmazzuk a saját szakmánk, érdeklődési körünk szerint a történéseket.

A marketing valamelyik ágbogán csüngő egyén nyilván észreveszi, hogy marketinges kollégái mindenféle dologra ráruházzák most a labdarúgás ünnepét, a franciaországi EB-t, akár gömbölyű dolog az, amit el akarnak adni, akár szögletes, vagyis akár kapcsolható a focihoz, akár nem.
Márpedig a tartalmi kapcsolódást nélkülöző "marketing fogás" visszatetszést is kelthet.

Hajrá magyarok!

Én hol nevettem, hol bosszankodtam, amikor a tejes doboz egyik sarkán megláttam a Hajrá tej, majd a másikon a Hajrá Magyarország feliratot.
Ez szó szerint a tejben-vajban fürdetett marketing :-) minősített esete.
A piros-fehér-zöld sport szerelés, az EB labda utánzata ugyancsak elmegy, hiszen tartalmi kapcsolódást fejez ki, de légy legyek egy pohár tejben, ha a tej ilyesfajta reklámja normális.

***

Az aktualitásról, a szövegírásról másutt: