Hány linked van? A jó választ a Search Console-tól remélhetjük

search-console-menu.jpgA Search Console menüje

Nehéz arra válaszolni, hogy mennyi linked van

Régen, a keresőoptimalizálás őskorában egy ilyen kérdésre nagyon könnyű volt válaszolni. Az ember beütötte valamelyik keresőbe (Google Chrome még nem volt, ennyire régi időkről beszélünk :-) !) , szóval beütötte a link: az adott honlap internet címe szöveget és a kereső szépen kiadta az összes, adott oldalra mutató linket.

Aztán egyszer csak megegyeztek a böngészők kiadói, hogy ezt a lehetőséget megszüntetik. De nem ám úgy, hogy ez egyértelmű legyen, hanem valamilyen töredéket még napjainkban is mutatnak.
Például a link:bognarstudio.hu beütésre a Chrome 14, a weboldalra irányított linket mutat meg, a Bing még ennél is szűkmarkúbb, kerek egy linket árul el. (Holott ebben az esetben sok száz linkről kellene tudósítaniuk.)

Szerencsénkre számos diagnosztikai, webanalitikai eszköz áll rendelkezésünkre, hogy megközelítő képet kapjunk egy-egy honlap linkprofiljáról. (például SEOMoz Linkspace; Majestic SEO stb.) Arra persze fel kell készülnünk, hogy két azonos linkszámot nem fogunk látni sohasem, de ezek az eredmények mégiscsak jobbak, mint a "sacc per kábé" tudományosnak nem nevezhető megközelítése.

Linkek a Search Console-ban

A saját honlapunk linkszámának megállapításához a valósághoz legközelebb álló értékeket a Google Search Console-tól remélhetjük.
Menüjében a Keresési forgalom / Az Ön webhelyére mutató linkek sorra kell kattintanunk.
Itt a Linkek száma összesen sor alatt láthatunk egy számot, ami eléggé becsapós lehet. Azért lehet becsapós, mert mondjuk egy nagyon sok oldalból álló portál láblécén van linkünk, és annak a portálnak minden lapjáról jön egy link. De ezek a linkek értelemszerűen nem lehetnek minden oldalról relevánsak és erősek - vagyis meglehet, többet ártanak, mint használnak.
Jobb megközelítéshez jutunk, ha az Egyebek linkre kattintunk Az Ön webhelyére mutató linkek első tömbje alatt.
Áttekintés >> minden domain felirathoz és egy számhoz érkezünk. Innen azt fogjuk megtudni, hogy hány domainről jönnek a linkek, sőt a táblázatból megtudhatjuk, melyik domainről mennyi linkkel tisztelték meg honlapunkat.

A mennyiség előtt a minőségi linkek állnak

És ezen a ponton eljutunk odáig, hogy a keresőoptimalizáló szándékunknak nem is annyira a "hány link mutat ránk" kérdés a legmegfelelőbb, hanem az, hogy "milyen linkek mutatnak ránk".
De még itt sem ér véget a linkek ügye, mert ezek elválaszthatatlanok a honlap értékének egyéb mutatóitól, azaz értékességétől, újdonság értékétől, a számítástechnika és az emberi értelem szabályainak betartásától és hosszan sorolhatnám.
A linképítés (link building) során tehát érdemes megjegyeznünk: önmagában nem igaz az az állítás, hogy minél több linked van, annál előrébb leszel a keresőtáblán.

***
További gondolatok a linkekről: