Online marketing: kinek keresőoptimalizálás, kinek pedig SEO!

SEO vs. keresőoptimalizálás

Az online marketing szakma két kitűnő hazai képviselőjével beszélgettem a napokban offline, Budapesten, s szóba jött, hogy némi túlzással persze, a keresőoptimalizálás szót elsősorban az ügyfelek, a SEO szót pedig inkább a szakmabéliek és a "magasabb" marketing kultúrájú, vagy az idegen kifejezést elegánsabbnak gondoló körökben használják a beszédben, írásban és a keresőkben történő keresés közben.

(Közbevetés 10 év múlva!
Ez a bejegyzés 2007-ben készült, de most, 10 év elmúltával - 2017 június 10-én - egy teljességgel átalakult helyzetről kell beszámolnom.
A Google Trends eszközzel megvizsgálva, hogy a keresőben milyen egymáshoz viszonyított arányban keresik az emberek a SEO-t és a keresőoptimalizálás szót Magyarországon, azt láthatjuk, hogy egyelőre a SEO tükörszóé az elsőbbség (SEO = Search Engine Optimization, vagyis keresőmotor optimalizálás).

seo-vs-keresooptimalizalas
SEO - kék; keresőoptimalizálás - piros

Azonban az a nagy különbség, hogy a Google keresőtábláján a nemzetközileg használt SEO szó beütésére a magyar keresőtáblán is nemzetközi eredménysort kapunk, vagyis a magyar honlapok prioritása megszűnt. Erről ebben a bejegyzésben fogunk 10 év múlva meditációt olvasni (5-1-1 fejezet).
Vagyis az ebben a 2007-es bejegyzésben feltüntetett helyzetkép már egészen más alapokon zajlik a két kifejezés között.)

Kulcsszavak az élelem megszerzéséhez

A szavaknak külön élete van, pláne a reklámban. Online marketing: hirdetések címmel tettem közzé a Blog * El Lobo - A farkas gerillamarketing és komplex blogomban (amely a reklámhét tiszteletére még az online marketing jelzőt is megkapta) - szóval itt tettem közzé ama megfigyelésemet, hogy az online marketing szakma hirdetései meglehetősen bizarr nagyvonalúságról árulkodnak. Reklámpszichológiából olykor bármely tanszéken bukta volna az eredmény!

Aztán egy kis séta Budapesten, s láthatóvá lett, hogy az Örs vezér tere felüljáróján a vak koldus mennyire jó reklámszöveget fogalmaz.
A céduláján ennyi állt: Élelemre kérem a  forintokat!
Semmi Figyelem!, semmi cikornya, semmilyen negatív formájú megközelítés - csak a lényeg!
Aztán az IKEA pénztárához közel ez a felirat: Vidd haza még ma!

Ragyogó ellenpontjai ezek a linkkel fentebb elérhető online szövegeknek. Jay Conrad Levinson talán éppen ilyen jelenségek miatt írta le a következőket:
"... azt kell olykor megállapítanom, hogy a legjobb nagyvállalati titánok sem mindig dicsekedhetnek szilárd alapismeretekkel."
(Gerillamarketing, Haszon Lapkiadó, 2005. 107. old.)

Éppen ezért, mi most mutatunk valamennyit az online marketing alapjaiból :-)

Online marketing

És a gerillamarketing elméletébe is bepillantást engedünk:

Gerillamarketing, a kreatív marketing