A keresőoptimalizálás terror-e az Interneten?
Tapasztalatok egy furcsa keresőoptimalizálási eljárásmódból
A gerillamarketing magaslat (ha a Google.hu alá beütjük: gerillamarketing, akkor látunk rá erre a magaslatra), ma különös történetet és tanulságokat rejteget. Az egyik közismert céget - előre beígértem -, megelőztem, mert bizonyítani akartam, hogy a keresőoptimalizálás ereje igenis létezik az Interneten!
A legfontosabb tanulságnak azt tartom, hogy a keresőoptimalizálás ma már nélkülözhetetlenül fontos, példának okáért a keresőkben elfoglalt helyezések megőrzése (és javítása) érdekében.
A keresőoptimalizálás ma már az Internet kultúra elengedhetetlen része, s akkor a legeredményesebb, ha a honlap születésekor, jól átgondolt marketingstratégia keretében történik meg.
Mi is az a marketing terrorizmus?
Különös érvvel is találkoztam: "osztagtámadásom" a gerillamarketing magaslaton tulajdonképpen egyfajta marketing terrorizmus volna.
Hadd kérdezzem meg: terrorizmus-e az, amikor a piacvezető cég azzal a céllal csökkenti az árait, hogy konkurensei egy része az árversenyben tönkremenjen, s elhódítsa azok piaci részesedését? Terrorizmus-e az, amikor multinacionális cégek az alacsony beszerzési áraik révén egész országok kiskereskedelmét döntik romokba?
Érdekes módon nem hallottam ilyesmiről, csupán versenyről hallottam, ahol a piaci szereplők tudomásul veszik a folytonosan változó helyzetet és ahhoz alkalmazkodnak.
Ma már a keresőoptimalizálás is a verseny része. Különös jelentőséggel ott bír, ahol a keresőkben elfoglalt hely és a bevétel között markánsan kimutatható az összefüggés. Ilyen szegmensekben nincs olyan erő, amelyik megtilthatná a törekvést az előkelőbb helyek megszerzéséért.
Érdemes tanulmányozni a keresőoptimalizálás, a SEO alapjait: a keresőoptimalizálás alapjai
és az online marketing alapjait: Online marketing mix - alapfogalmak