SEO: alvállalkozót keresnek - de a piacvezető nem megy

Alvállalkozás felé csalogatnak

Egyre másra kapom a "meghívást": legyek hosszú távon alvállalkozója (a SEO munkaterepén az irodája 300 méteres körzetében sem világhírű) X nevű cégnek, hiszen alvállalkozót akarnak alkalmazni.
Évekkel ezelőtt még meghallgattam ezeket a meghívásokat, s ezekből az elképzelésekből kirajzolódott, hogy az X nevű cég azt szeretné, hogy az ő neve alatt gyűrjem - ügyfelei számára - az ipart.

Ma már nem vesztegetem az időm az ilyen meghívások meghallgatására, nagyon egyszerűen azt válaszolom, hogy marketing ismereteim szerint egy-egy szakmai részterület piacvezetői nem szoktak névtelen alvállalkozónak beállni nevesincs cégek alá. Sőt neves cégek alá sem.

Szépen néznénk ki, ha mondjuk a Jeep, a terepjáró szegmensben "viszonylag" jó nevű gerillacég beállna névtelenül dzsippet gyártani a KIA-nek, vagy a hasonlatunkhoz jobban illően a "Tizenkettő egy tucat" nevű internetes vállalkozáshoz, mert ott az ügyvezető elhatározta, hogy most pedig le fogja kopasztani a piacot!

Ki az a bolond, aki ha nevet szerzett magának egy részterületen, s hosszú évekre visszanyúlóan referenciákkal rendelkezik még külhoni piacokon is, fogja magát és beáll a Tizenkettő egy tucat-hoz névtelen kisinasnak, hogy a keservesen megszerzett piaci részesedését bőszen elherdálja?

Amikor az együttműködési szándék mégsem az

Érdekes tapasztalataim vannak "együttműködési szándékainkat szeretnénk kimutatni" szöveggel felcímkézett tárgyalásokról is.
Az együttműködési szándék tulajdonképpen annak kipuhatolását célozza, hogy érdemes-e a keresőoptimalizálás (SEO) picára lépniök, vajon mekkora haszonra lehet szert tenni, mik a Bognár Stúdió tapasztalatai.

Azért már eleve hálás szoktam lenni, ha ezek után nem akarják "kiszedni belőlem", hogy mi is a "szakmai titkom".

Az álláspontom - s ezzel talán felesleges megkereséseknek veszem elejét:
érdekelt lehetek egyenlő felek, kölcsönösen előnyös stratégiai együttműködésében - a saját nevem alatt!
Névtelen, referenciákkal nem rendelkező, bár mégoly tőkeerős cégnél sem leszek névtelen alvállalkozó.

Kapcsolódó írások:

Versenyszituációk: új eszközök a keresőoptimalizálásban

Online marketing - bevételi garancia

Keresőoptimalizálás: új igények