A Google koszorút hozott a SEO sírjára?

koszoruk.JPG

Meghalt a keresőoptimalizálás?

Másfél évtizede olvasom a SEO-ról szóló "gyászjelentéseket". A SEO (keresőoptimalizálás) meghalt. Kész, vége, kampec dolores - nyugodjék békében. Nem lesz már szükség SEO tools-ra, SEO fórumra, keresőoptimalizálás blogra, nem kell már optimalizált, okosan szerkesztett oldalakra pazarolni az energiákat. A Google a személyre szabás automatikus engedélyezésével tulajdonképpen a keresőoptimalizálás koszorúját küldte el - nagyjából ezt olvashattam.
Jómagam másképp gondoltam és most is másképpen gondolom!

Az internetes keresés valóságos tudománnyá vált az elmúlt esztendőkben és ugyanúgy a változások és a fejlődés jellemzik, mint bármi egyebet a világon.

Változó technológiák - pontosabb találatok

Tehát semmi meglepő nincs abban, ha a keresőóriás, a Google, amely az internetes keresés iparágának jelenlegi piacvezetője, folyamatosan újításokat vezet be, hogy a keresés technológiája több megoldást is kínálhasson a pontosabb, a használhatóbb találati eredmények elérése érdekében. (És persze a saját profit is a szeme előtt lebeg.)

Az egyik legutóbbi változtatás a személyre szabott keresést mozdította elő. Mondhatnánk szétválasztva a széket (ipari érdeklődés) a székrekedéstől (egészségügyi tartalmak iránti kötődés) vagy a székesfőváros (földrajzi-történelmi-településüzemeltetési) jelentésbeli-tartalmi irányait.
Kattintásai alapján az adott számítógép tulajdonosa a maga által inkább kedvelt vonulatot kapja a találati sorrendben, tehát az ülőalkalmatosságot kereső a széket, a hokedlit, a sámlit tartalmazó oldalakat előrébb, mint a székrekedés elleni gyógyszereket kínáló gyógyszertárak listáját.

Komplex, integrált keresőoptimalizálás

Tehát szó sincs a SEO, a hatékony keresőoptimalizálás haláláról - éppen ellenkezőleg.
Most jön meg a keletje az igazi - marketing-alapú, a keresés pszichológiai, nyelvtani-szemantikai, matematikai, számítástechnikai alapokat ötvöző, a sokirányú megközelítést lehetővé tevő, több módszert felvonultatni képes  tudásnak!

Ám aligha marad ez így az idők végezetéig, tanúm rá a mesterséges intelligencia, mert a weben is egyetlen dolog állandó: a változás!
A ma használatba állított AI/MI verziók, mint a ChatGPT, a Bing AI tulajdonképpen egy iparági átlagot raknak elénk, amit a felkészült SEO, keresőoptimalizáló a tudásával meghaladhat.
Nem csak a technológia fejlődik, nekünk is iparkodnunk kell.

***

Témánkba vág: