A blog média erő, CGM és más ínyencségek

A médiaerő

Az aligha vitatható, hogy egy-egy bloggernek van médiaereje, a kérdés csupán az, hogy mekkora ez a médiaerő. Amelynek igazi mozgatóereje a social media, magyarul a közösségi média.

Ennek a médiaerőnek az ismerete különösen fontos lehet pl. vevőszolgálatok számára.
Larry Weber Marketing a hálón c. könyvében számol be arról az afférról, amely a Dell és Jeff Jarvis blogger (Guardian szerkesztő) között robbant ki (hibabejelentésre nem reagált a Dell), s amely csörte komoly károkat okozott a Dell-nek. (Dell Pokol bejegyzéssorozat blogban, sok tízezres olvasótáborral, kiegészítő hozzászólásokkal.)

A CGM is figyelemre méltó

Jobb cégeknél a CGM-re (Consumer Generated Media), azaz a fogyasztók által generált médiára (hálózatra) is ügyelni illenék.
Gondoljunk csak bele, mennyi hasznot hajthat egy-egy nagy médiabefolyással rendelkező blogger-kör pozitív tapasztalata, ill. mekkora károkat okozhat jogos kifogásuk.

Ráadásul ez a hálózat spontán módon is szerveződhet (az azonos tapasztalatok alapján).
Erre igen friss példám is akad: a napokban írtam le negatív tapasztalatomat személyes-komplex blogomban az egyik internet-tv-telefon hálózat forgalmazójával kapcsolatban, s máris akadt hozzám kapcsolódó, a negatív tapasztalatot erősítő hozzászóló.

Egy blog gráfja


Egy blog gráfja - azaz kapcsolódásai. A médiaerő lenyomata.

A blogger médiaerejének ismerete más módon is érdekes lehet: szintén személyes tapasztalatom - az egyik programkészítő csapat új blogjának igyekezett "hírverést" csapni. Egyik eszközként azt találták ki, hogy hozzászólásban írnak egy rövid ismertetőt a legaktívabb 12 magyar blogger blogjába.
Úgy tudom, én magam voltam a "legjobb" visszareagáló, mert El Lobo - A farkas nick nevemen egy gerillamarketing blogomból külön bejegyzésben köszöntöttem őket. *
(Persze minderről utólag szereztem tudomást - amikor személyes találkozással is megerősítettük a két cég közötti kölcsönös szimpátiát.)

Mérések

Persze nagy kérdés, hogy milyen tényezőkkel lehet "bloggererőt" mérni.
Általában a hálón mért mátrixon igyekeznek ezt kimutatni, hogy hol adódnak csomópontok, melyik bloggerre történnek hivatkozások.
Én egy kicsit több tényezőt figyelnék - a blog PageRank  Page Autority értéke, a blog életkora, a bejegyzések gyakorisága, a releváns kulcskifejezésekre elfoglalt helye a keresőkben, a kimenő és bejövő linkek száma, minősége, a blogger kiajánlási rendszerének hatékonysága, jelenléte több blogszolgáltatónál, vendégszereplései vagy közösségi blogban való részvétele, annak a körnek a tulajdonságai, amelyben leginkább hat...
A sor nyilván folytatható.

* Greg és Evetke - a kor Rómeó és Júliája!

Kapcsolódó bejegyzés:

Social Media marketing