A reklámszakma tükörbe nézett
[caption id="attachment_5523" align="alignright" width="150"] Vajon ő-zik vagy nem ez az előadó?[/caption]
Előadást tartani ő-zés nélkül is lehet
Fontos mozzanatnak tartom, hogy az Inspiráció 2009 fedőnevű egri reklámkonferencia élő internet-adásba került, így boldog és boldogtalan is nézhette-hallhatta a szekciókban zajló munkát, ráadásul a megszokott környezetében, utazási költség nélkül.Ez a tény annyira fontos mozzanat - mármint az internetes nyitottság -, hogy jómagamat azonnal a boldog csoportba soroltam (szembe a boldogtalanokkal), s lám, máris felhőtlenül fikázhatom a szógyötrőket, akik újra divatba hozták az ő-zést, vagyis minden harmadik, legfeljebb ötödik szó után mondtak egy ö-t, és ezek az ő-zős előadók sajna nem voltak kevesen.
A váltakozó színvonalú előadások hallgatása közepette olyan információkhoz is hozzájutottam, amelyekre nem számítottam és a meglepetés erejével hatottak. Megtudtam például, hogy a kórboncnokok szerint a TESCO-hullát nem kell hűteni, vagy más megközelítésben, a hűtés nélkül is elálló hulla TESCO termékeket fogyasztott.
Lám, a multik, a tartósítószerek felelőtlen márkasztárjai, most jól megkapták a reklámszakmától a magukét. Azok a multik, akiből a reklámszakma zömmel él.
De tegyük félre a hulla jó tréfát.
A fogyasztó, mint digitális analfabéta illetve digitális user
Számomra az a megállapítás volt fontos, amelynek tartalma szerint a piaci szegmentáció egyik alappillére lett az az ismeret, hogy a potenciális fogyasztó merre áll a digitális világ tábláján, vagyis digitális analfabéta-e vagy sem!
Mert ez a tulajdonságunk valóban meghatározza elérhetőségünket, behatárolja fogyasztói igényeinket, meghatározza fizetőképességünket, a jövőnket és így tovább...
Most már csak arra volna szükség, hogy a reklámszakma ne csak tükörbe nézzen a válság kapcsán, hanem hallgassa is vissza az előadásait - ö, és kérje, ö, szakemberek, ö, támogató segítségét!