A XXI. századi vállalkozás játékszabályai

Drajkó László - Microsoft Magyarország

Vállalkozások a XXI. században

A képen: Drajkó László, Microsoft Magyarország

Ezzel a címmel szemináriumot rendezni vállalkozás milliöben - a digitális világ témakörében, olyan neves előadókkal, mint Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója - egy olyan gazdag vidéken, mint Baranya, máris siker.
Eme mondatom második része persze ironikus és a vendéglátó nevében megnyitót mondó Síkfői Tamásnak, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara titkárának szavaira alapozom.

Mint elmondta, a ma Magyarországán az ezer sebből vérző, támogatásra szoruló Ormánság is nettó befizető és a talán Magyarország legszegényebb vidékéről befolyó adóforintok is Budapest lehetőségeit tágítják.
A gondolati átkötés lehetősége - a mindennapi helyzetünktől a világ élvonaláig jutni el - így máris adott volt.

Még a Vista kacskaringóját is feledtették kicsit

Jómagam élvezettel hallgattam Drajkó László előadását a digitális világ nyújtotta lehetőségekről, a "digitális bevándorlók" fogalmáról és a jövő ígéreteiről, annyira, hogy az előadása után azonnal olyasmit kürtöltem világgá a mobilom segítségével a Twitteren: sohasem hittem volna, hogy egy microsoftos dolgozót valaha megtapsolok, és íme: mégis!
(Hiába na, az a microsoft vistás kitérő erős nyomokat hagyott a pénztárcámon és az idegrendszeremen.)

Előadás témák: keresőoptimalizálás, keresőmarketing

Persze jöttek még előadások keresőmarketingről, keresőoptimalizálásról, CRM rendszerről -  jók-rosszak vegyesen.

Nekem tovább erősödött ama meggyőződésem, hogy az ilyen, technológiát, szoftvert-hardvert ismertető szeánszokon az ember, a felhasználó-alkalmazó-kisérletező-googlibankereső ember csupán függelék, egy termékhez kényszerűen csatlakozó tényező.
Úgy is mondhatnám (megint), hogy a digitális kor kommunikációja fontosabb dolog annál, mintsem hogy számítástechnikai mérnökökre lehetne bízni.

Ez persze nem leszólás, csupán a humán területek (pszichológia, szociológia, nyelvészet...) képviselőinek folyamatos, mély hiányát érzékelem.
Igaz, nélkülük is kelendő az árú, velük meg drágább lenne. Ám valószínűleg emberibb is.

Digitális marketing