Seologia: hogyan lettem seológus

A keresőoptimalizálás mindenütt ott van

Facebook SEO
Facebook SEO, seologia

Vigyázat! A bejegyzés több, mint tíz éves, nagyon sok minden megváltozhatott azóta!

A Facebook a lúdas abban, hogy  e kies tájon seológus lettem, ahol pedig a webmarketing, seo tanácsadó címmel tulajdonképpen jól elboldogultam. De az történt, aminek történnie kellett: a tudatos cselekvés áldozata lettem :-)
Mert ahogy a vállalkozása hírnevét, a piaci jelenlétét - az online marketing törvényei szerint - tágítani akarja valaki,  az nyilvánvalóan előbb, mint utóbb, a közösségi hálózatok számos ág-bogán meg fog jelenni.
És így hamarosan ott találja magát a lájkoló fészbukkerek között a Facebookon is.

A Facebook kezelése egyébként egy külön tudomány. A felhasználók és cégek jelentős része nem tudja, hogy miként kell un. oldalt (pages) létrehozni és hogy annak milyen értelme van.
A képen fent látható, hogy a Bognár Stúdió Facebook oldala nem egészen olyan, mint amilyent a fészbukkerek döntő többsége megszokott.  Önálló SEO, online... feliratú menüpont (fül) mutat egy egyéni oldalt, saját fejléccel, szöveggel, linkekkel.
Ez az oldal bárki által, bármikor elérhető, még akkor is, ha valaki nincs bejelentkezve.

Egyébként az oldal létrehozásának ez a menete (meglévő fiók esetén):
1.) Lépj be a Facebook fiókodba; nyisd meg: hxxp://www.facebook.com/pages
(xx=tt)
2.) Töltsd ki a kérdőív kérdéseit. (Ha kilépsz, majd a főoldalról a Profilom/oldalak menü alól tudod kezelni).
3.) Gyűjts 25 lájkolót rá és ha ez megvan, akkor menj a hxxp://www.facebook.com/username helyre és állítsd be magadnak az oldalt.

De most nem is erről kezdtem el beszélni, hanem a közvetlen linkkel történő elérés nagyszerűségéről, amely miatt seológus lettem.

Úgy lettem seológus, hogy a seo szó nem volt elegendő eme url meghatározásakor, mert minimum 5 karakterre van ahhoz szükség. Így voltam kénytelen valami szépet és jót választani helyette, így lett az elérési cím a seologia. Én pedig ebből következően nyilván a seológus :-)
A FaceBook pages nyitásról és a rövid, egyedi url megszerzéséről a közösségi hálózat e nagyszerű helyén, szintén a Facebookon írtam meg a tudnivalókat.

Ha már seológus lettem, akkor meg is akarnék felelni az elvárásoknak, s éppen ezért egy, az alapokat ismertető sorozatot is elindítottam ott, a Facebook seologia oldalamon. S hogy innen is könnyen elérhesse akit érdekel, itt a könnyű átjárás lehetősége:

A SEO sorozat eddigi darabjai:
6. SEO bejegyzés - Linkeskedés - út és erő
5. SEO bejegyzés - Furcsa szerzet - Online marketing
4. SEO bejegyzés - Pozicionálás és SEO
3. SEO bejegyzés - Még mindig a honlapnévről
2. SEO bejegyzés - SEO megközelítésben: a honlap neve
1. SEO bejegyzés - Mi is az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás?

***
Más Facebook oldalaink:
Pécsi Internet Akadémia
Jóljárok.hu Magazin
Pécsi lakatfal
Social media