SEO és interakció. A párbeszéd az online marketing lényege.
SEO és blog hozzászólás
Kedves netbarátom e-mailben írta meg, hogy a Blogger-en lévő gerillamarketing blogom egyik bejegyzéséhez szívesen hozzászólt volna, ha megtalálta volna ott az interakció lehetőségét!
Gyors iramban rápillantottam a blogspot.com-on "üzemelő" satelit blogomra és elhülve láttam: bizony, a Google által ajánlott terven, amit használatba vettem, a legkisebb betűnagyság éppen a hozzászólásoké.
A web 2.0 lényege a kapcsolódásokban és az interakció lehetőségében rejtezik. És éppen a Google, a web 2.0 élharcosa ne tudná ezt? Hiszen pont az ellenkezőjét teszi a Blogger-en annak, amit tennie kéne - vagyis a grafika, a megjelenítés erejével is e két lehetőség eszközeit kellene kiemelnie.
SEO és szatelit blogok
A hozzászólás elmaradása azért is bosszant, mert egy szatelit blog életben maradását a hozzászólások nagy mértékben segítik.
A bloggerek egy része - fő blogja, vagyis vezérblogja mellett - több szolgáltatónál is tart fenn szatelit blogot, hogy naprakész információval rendelkezzék az ott folyó életről, újdonságokról és kapcsolódjon az ott működő egyes mikroközösségekhez is.
Akik hivatásszerűen a neten élnek, azok ügyfeleik tájékoztatásához is így tudnak információt szerezni és adni a különböző blogszolgáltatókról. (Pl. blog.hu, freeblog.hu, nolblog.hu, blogter.hu, blogger vagyis blogspot.com stb.)
Korábban engem is ért olyan vád, hogy nyilván azért tartok fenn több blogot, hogy így biztosítsam a keresőoptimalizálásom sikerét. Mármint ezek linkjeivel.
(Aki azt gondolja, hogy néhány szatelit bloggal sikeres SEO-t lehet végrehajtani, azzal nem kell szóba állni, bármekkora szakmai elmének is tartja magát.)
Kísérletezéshez és a fentebb leírt célokhoz viszont kitűnően alkalmazhatók a szatelit blogok.

A szatelit blog "életben tartása" viszont éppen azért nehéz, mert a blogger fő figyelme nyilvánvalóan a vezérblogjára összpontosul. Ezért van szeme minden egyes hozzászólásnak!
Míg a WordPress blogoknál az óriási téma-választékban könnyen találunk olyan témát, amely lehetőséget nyújt a hozzászólások lehetőségének kiemelésére, addig a blogspot.com e téren hátrányos helyzetet nyújt. A blog.hu-n - ilyen szempontból - találunk rossz és nagyon jó megoldást is, tehát a hozzászólást szinte tálcán kínáló bloghéj-változatot.
A SEO szempontjából fontosak a hozzászolások. Ha pörög a szó, jobban fog pörögni a blog sebességmérője is felfelé igyekeztünkben, a keresők kaptatóin.
***
Még friss SEO témák: