A tetszés megnyilatkozási formái az interneten

 A tetszés, a kapcsolódás az interneten: alap a közös cselekvés

Ha kutatási témákat kellene rögzítenem magamnak, akkor minden bizonnyal ott szerepelne a sorok között "A tetszés megnyilatkozási formái az interneten" elnevezésű sor is.
Zárójelben máris olyan dolgokat írnék, hogy visszatérés egy online tartalomszolgáltatóhoz; rendszeres olvasóvá válás (az "olvasó" akár videó-nézőt, netrádió hallgatót is jelenthet); hozzászólás, majd rendszeres hozzászólás egy web2.0-ra épülő webegységhez; a like gomb megnyomása a Facebookon és a rajongóvá válásfollowing (követés) a Twitteren.

Közösségi platformok, social media, közös munka

Az igazi kötések azonban a közös tevékenységek alapján alakulnak ki, vagyis a közös alkotások-játékok mentén, s az igazi tetszés az, amikor ezek a közös tevékenységek ismételhetővé válnak.

Most éppen ezt élem meg, amikor a pécsi szerelmi sóhajok virtuális védnöksége után a pécsi lakatfal baráti társasága megalakításán "fáradozom". Másokkal együtt!
Íme, a nyomok:
Virtuális védnökség: a szerelmi sóhajt vállalom!

Szóval emögött sejlik fel az igazi tetszésnyilvánítás - amelynek ereje minőségében más, mint egy-egy like gomb megnyomás. Emögött, hogy a régi barátok újra fordítanak, közzétesznek, linkeket adnak.
Pécsett amúgy hamarosan "bezár" az EKF éve - utolsó alkalmak nyílnak az internetes felkészülésre, mert hamarosan elfogy az év és az évvel együtt a programok népszerűsítésére, reklámra költhető kétmilliárd (és minden egyéb pénz is) és velük együtt a fokozottnak mondott, Pécsre irányuló figyelem is. És eközben azt látjuk, hogy az internetes jövő értő megalapozására nemigen költöttek az EKF-et irányító hölgyek és urak.

Mi viszont, akik a Pécsi Internet Akadémiát alapítottuk, éppen azt szeretnénk elősegíteni, hogy a közösségek, a civil szervezetek érvénnyel szólhassanak céljaikról, önmagukról. Ha ez nem a korszerű kultúra része - akkor fogadjuk el, hogy barbárok maradtunk kedves elvtársaim és kedves uraim! Barbárok, akik között az erő és a sunyiság az úr!

***
Témánkba vág

Válasz Thomas Csizmadia gerillamarketing kérdéseire