SEO, keresőoptimalizálás az egyetemen

A jövő számítástechnikai mérnökei és a SEO
Mr. SEO avagy Keresőoptimalizálás úr az egyetemen

Mindig megtiszteltetés számomra, ha egyetemi előadás megtartására kérnek, mint most Szabó János is tette. Némi nagyképűséggel azt mondhatnám, hogy a marketing tanszéken már némi otthonosságot szereztem, de ez a mostani más volt: a Polláckra, vagyis a PTE műszaki karára szólt a meghívásom.
Így aztán hiába a jól kitalált gondolatmenet, a leporolt és frissített slide, a gatya felkötésének kétszer is neki kellett állnom!
A hallgatók első évüket gyötrik az egyetemen - gondolom, így mondanák ők, én viszont irigykedve néztem ezt az aulát is és az előadótermet is, hiszen helyek, sarkok hívogattak, és számítógép monitorok villogtak mindenütt.

A bevágódás aktusa (a captatio benevolentiae) szerintem jól sikerült! Orbán Viktortól loptam az eljárást, aki valamilyen országos figyelemmel kísért eseményen tudatta: neki Facebook fiókja is van. Ez az itteni ugyan szerencsére nem országos eseményként került megrendezésre, de azért én is elmondtam, hogy fogadjanak bátran a szívükbe, nekem is van fészbuk fiókom, (ráadásul nem is egy) és ami még ennél is fontosabb - akárcsak a hallgatóim -, magam vezetem!

A SEO tudása régen, most és a jövőben

Korábban, sok-sok évvel ezelőtt úgy tapasztaltam, hogy az egyetemről kikerülő számítástechnikai mérnököknek fogalmuk sincs a SEO-ról, vagy amit annak hittek, az nem az volt. És lám, most a webes tervezés külön tárgyként szerepel és benne itt a SEO, magyarán a keresőoptimalizálás. Ezek a mérnök urak és kisebb számban a mérnök hölgyek úgy fogják elhagyni az egyetemet, hogy - mint megtudtam - már elsőben bukta van annak, akinek a honlapja nem valid!
(Zárójelben jegyzem meg, hogy éppen néhány hete meditáltam ebben a blogban a W3C értelméről a SEO-ban, sőt az egyik Facebook oldalamon közzé is tettem ama megfigyelésem, hogy az összes számítástechnikai guru a fészkes fenébe kívánta a World Wide Web Consortium Validátorát meg a kitalálóit is, és nem tulajdonít túlzott jelentőséget a szabványoknak való megfeleltetésnek a keresőoptimalizálás terén.
Nos, tisztelettel jelentem, a jövő számítástechnikai mérnökei valid honlapokkal fognak, mély SEO ismereteket is latba vetve megelőzni minket a keresőtáblák legelején!)

A SEO (keresőoptimalizálás), tágabban a keresőmarketing útjain

A "tananyagot" igyekeztem az életből vett esetekkel prezentálni, s az út, amelyen mentünk, nagyjából ilyen jelzőtáblák mentén kanyargott: domain, title, description, keywords, text cím-alcímek (h1-h6), text, fotó (alt="")...

A kulcsszóválasztás külön hangsúlyt kapott, erősen javasoltam, hogy ne csak a kulcsszóválasztás hagyományos eszközeire gondoljanak (AdWords kulcsszóválasztó; Google Keresési Trendek), hanem gondoljanak arra, hogy a marketing célnak, a piaci szegmentálás, a fókuszálás törvényeinek, a józan észnek, a potenciális fogyasztó szemével látva kell megfelelni.
Példaként hoztam az Aktív Szék esetét, amikor is nagy a kísértés a székre történő optimalizálásnak, de inkább a hátfájós és derékfájós népességet kellene megcélozni (mint ahogy a szlogen szintjén már ez történik: Fordítson hátat a hátfájásnak!)
Az ilyen megoldásokra szoktuk mondani, hogy az ilyesmit iskolában nem tanítják - és tessék, mégiscsak beszéltünk erről Pécsett, az iskolában! :-)


Írások hasonló témában:

Webmarketing Workshop a PTE Marketing Tanszékén

Az online kereső ember dilemmáiból

Keresőoptimalizálás, gerillamarketing, blog – előadásra készülődöm

Express marketing Jézussal

Online beszélgetéseim egyetemistákkal:

Válasz Tamas Habonnak

Válasz Thomas Csizmadia gerillamarketing kérdéseire