Ügyfélválasztás egy AdWords hirdetés tükrében

Ügyfél és szolgáltató

Aki azt gondolja, hogy az ügyfél választ szolgáltatót és a szolgáltatónak ebbe nincs is semmilyen beleszólása, az téved. De egy kicsit messzebbről kell nekiindulnunk...
Szolgáltató és ügyfele kapcsolatát már több bejegyzésben is érintettem, s mindegyik érintés "rázósnak" bizonyult.
Az egyik végponton az ügyfél lebecsülése áll, akit pusztán egy megcsapolandó pénzeszsáknak tekintenek. Ezt a végpontot az ügyfél vállalkozásából való felkészülés hiánya, az általános (internetes) szabályok kikerülése és a tömegtermelésre jellemző személytelen eljárásmódok jellemzik.
Tipikus megjelenési formája a tömeglevél (kéretlen e-mail felhő), az egyen-ígéret (mindenki első lesz a keresőben ugyanarra a kulcsszóra), a referenciák hiánya és a tisztességes SEO munkához szükséges munkadíj alatt képzett ár.

A másik végponton a maximális kiszolgálásra törekvés áll.
Tipikus példa erre az Internorm "Elragadtatott ügyfélprogramja" vagy a Pro Natura Kert munkaeszközként vállalt interjúi a megrendelővel.
Persze ezen a végponton is elcsúszhat a szolgáltató. Teszem azt hajszálra azt és úgy akarja megvalósítani, ahogy azt az ügyfél (a kellő szakmai ismereteket nélkülözve) elképzeli. Vagyis előállhat egy olyan helyzet, amikor az ügyfél érdekét magától az ügyféltől, annak elképzeléseitől kell megvédenünk. Ha hagyja...

A szolgáltatás minősége

A szolgáltatás minőségét általában az alábbi tíz ponttal szoktuk egybevetni:

  • Megbízhatóság
  • Reagálási készség
  • Szaktudás
  • Elérhetőség
  • Udvariasság
  • Kommunikációs készség
  • Bizalomkeltés
  • Biztonságérzet
  • Kivételes problémakezelés
  • Dologi tényezők

A potenciális megrendelők egy része csupán és kizárólag az árra figyel, vagyis egy olyan tételre, amely a szolgáltatás minőségét alapvetően meghatározó tíz pontban nem is szerepel. Hm...
És ezen a ponton el is jutunk a kölcsönös választás kérdésköréig.
Fontos kulcsponthoz érkeztünk, hiszen ügyfél és szolgáltató sikeres egymásra találása máris fél siker az online marketing, a SEO munkában, viszont egymáshoz nem illő felek együttműködése biztosan teljesítményveszítést fog eredményezni.

Elég egy zord, nagyképű, serkentésre szánt megjegyzés a megbízó szájából a munka elején  - elvárom a tisztességes, hibátlan, a mi cégünk szintjére emelt munkavégzést -, és az amúgy sikerorientált, szárnyalásra termett szolgáltatót máris a kudarckerülő státuszba nyomorítják! Szárnyalásról itt már senki se álmodjon.

AdWords, ár, referenciák

A Bognár Stúdió most futó, a SEO, a keresőoptimalizálás szolgáltatását eladni kívánó Google AdWords kampányában szó sincs árról, viszont hatékony keresőoptimalizálásról, nyílt, bőséges referenciákról igen.
Ezzel tulajdonképpen aktívan részt veszek a saját kiválasztásomban! Ugyanis akik olcsó megoldást keresnek, azok nem találják meg az én Google AdWords hirdetésemben a számukra oly' kedves hívószót, az olcsót, vagy a "hihetetlenül alacsony áron" kifejezést.
Vagyis akiket én választok célcsoportnak, azok olyan szolgáltatót keresnek, aki referenciáival bizonyít valamennyit a fentebbi tíz tételből!
A kölcsönös kiválasztás tehát azonos értékrenden alapul.
Én már felmutattam az értékrendemet, most már az engem választókon a sor!

***

A témához illeszkedő bejegyzések:

Az MSA módszer: Marketing + SEO + AdWords

A referenciák és a bizalom fontossága

Amikor nincs választási lehetőség, mert csak az az egy szolgáltató van:

A FiberNet behajtott a holt apámon 137 Ft-ot

Amikor másik is van, de ugyanolyan, brrr:

Ügyfelet veszített Pécsett a Ford